Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SD kortläsare i en 17" early 2011

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Årsta
  • 2011-03-16 20:51

Ber om ursäkt för denna, kanske dumma fråga. Men finns det en kortläsare i min burk eller inte. På denna sida: Om SD- och SDXC-kortplatsen så står ju faktiskt min dator med som berörd.

Jag är dessutom ny på Mac, så var snäll mot mig

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-03-16 20:59

Fel av Apple, din 17" är begåvad med en ExpressCard/34 slot. Vilket gör det möjligt att trycka in en minneskortsläsare för en billig peng.

Ursprungligen av reboot81:

Fel av Apple, din 17" är begåvad med en ExpressCard/34 slot. Vilket gör det möjligt att trycka in en minneskortsläsare för en billig peng.

Riktigt fult när den sticker ut från sidan på datorn, SKRIKER PC! Jag köpte en USB minneskortläsare med 2-3 meter lång kabel så man slipper se skiten....

  • Medlem
  • Årsta
  • 2011-03-16 21:03

Va skönt att det inte var JAG som var helt ute och cyklade. Blir att investera i en sådan. Supertack

Har inte alla macbook pros nu för tiden inbyggd sd-kortläsare? Det har min 15" från 2010 i alla fall.

Har du inte en smal skåra på vänster sida där alla kontakter sitter där ett sd-kort passar perfekt? Längst ifrån mag-safe ( laddar-kontakten)?

Ursprungligen av jurassic579:

Har inte alla macbook pros nu för tiden inbyggd sd-kortläsare?

13 tum - Ja.
15 tum - Ja.
17 tum - Nej (se inlägg #2).

Ok, då har man lärt sig något nytt. Tack

Känns väldigt dåligt tycker jag, men det är nog en annan tråd.

  • Medlem
  • Årsta
  • 2011-03-25 20:53

Jag är benägen att hålla med ang utseendet......men samtidigt vill man inte ha fler sladdar.

Nobelpriset till den som kan uppfinna "sladdlös ström" som inte är direkt dödande för de som vistas i rummet!!

1
Bevaka tråden