Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adressboken öppnar inte något fönster (eller fil-menyn)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag startar adressboken öppnas aldrig något fönster med adresser. Menyraden är tillgänglig, men om jag klickar på fil-menyn eller fönster-menyn så blinkar menyerna bara till och försvinner. Andra program som försöker använda adressboken misslyckas också.

Jag har tittat på de felmeddelanden som genereras. T.ex:

Citat:

2011-03-18 16.57.08 Address Book[5185] Unknown class PHXSourceListOutlineView in Interface Builder file at path /Applications/Address Book.app/Contents/Resources/English.lproj/MainWindow.nib.

och

Citat:

2011-03-18 16.57.08 Address Book[5185] [<NSUserDefaultsController 0x10012db10> valueForUndefinedKey:]: this class is not key value coding-compliant for the key sure_flag

men de har inte hjälpt mig att diagnostisera problemet. Förslag?

En enkel ominstallation av OS X verkar lösa problemet för mig. Jag fattar inte vad som hänt eller varför ominstallationen hjälper, men håller tummarna för att problemet är helt borta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-25 07:55
Ursprungligen av captain_century:

En enkel ominstallation av OS X verkar lösa problemet för mig. Jag fattar inte vad som hänt eller varför ominstallationen hjälper, men håller tummarna för att problemet är helt borta.

Oj, ominstallation. Jag skulle provat att ta bort preferens-filen först innan installerade om hela Mac OS X. Men om ominstallation fungerar så borde iofs inte mitt tips fungera.

Det är riktigt. Jag var inte helt fullständig med vad jag testat. Att ta bort inställningarna fungerade inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-25 08:58
Ursprungligen av captain_century:

Det är riktigt. Jag var inte helt fullständig med vad jag testat. Att ta bort inställningarna fungerade inte.

Men oninstallationen funkade?

Ja, ominstallationen fungerade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-25 21:21
Ursprungligen av captain_century:

Ja, ominstallationen fungerade.

Ominstallation ja, men oninstallationen?

1
Bevaka tråden