Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får ej upp USB anslutning på skrivbordet på min mac.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har ett problem som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Jag har försökt koppla in två av mina telefoner i usb anslutningen men det dyker aldrig upp något på skrivbordet så man kan ej överföra data mellan telefonerna och datorn. Får en känsla av att något är fel på min mac. Någon som har haft samma problem eller vet vad felet är?
Tacksam för svar

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-03-24 22:05

Vad är det för telefoner du försöker koppla in?

Det har varit en Htc desire HD och en äldre version av sony ericsson w980?
Tror du att du kan hjälpa mig?

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-03-24 22:55

Hej och välkommen till 99.se!
Tänk på vart du placerar dina trådar någonstans, jag flyttade denna ifrån iPad forumet till Mobiltelefoner.
Mvh Kainen
-Moderator

Ursprungligen av Joakimpetersson:

Hej!

Jag har ett problem som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Jag har försökt koppla in två av mina telefoner i usb anslutningen men det dyker aldrig upp något på skrivbordet så man kan ej överföra data mellan telefonerna och datorn. Får en känsla av att något är fel på min mac. Någon som har haft samma problem eller vet vad felet är?
Tacksam för svar

Du har inte av misstag lyckats inaktivera att visa USB enheter på skrivbordet? Kan du se andra USB enheter som extern hårddisk osv?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-03-25 07:56

Men telefonerna syns som vanligt i Findern? Vad händer i telefonens display när du kopplar in sladden? Frågar den om USB-läge eller liknande?
(nu antar jag att du inte kommer åt telefonen från datorn överhuvudtaget, men det kanske du lyckats med?)

Senast redigerat 2011-03-25 08:50
Ursprungligen av reboot81:

Men telefonerna syns som vanligt i Findern? Vad händer i telefonens display när du kopplar in sladden? Frågar den om USB-läge eller liknande?

Kolla under Finder-Inställningar om du har avaktiverat att den ska visa usb enheter på skrivbordet. Låter som du har klickat bort det alternativet av misstag.

Har tittat lite på det nu och tar jag en vanlig USB amslutning så syns den på skrivbordet men när jag har en telefon så syns ingenting.
Själva telefonen säger ifrån och frågar om jag vill ha den i medialäge eller telefonläge men sedan händer det inget när jag väljer något av alternativen. Försökte titta under inställningar på finder men hittade inget om usb anslutningar. Telefonerna syns heller inte i findern som dom kanske borde och då är det konstigt.

Tack för era svar

Mvh

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-03-27 01:04

Kopplar du in via USB-hub, eller rakt i datorn? Om du går in i -menyn, Om den här datorn, USB -syns där nånting tro?

1
Bevaka tråden