Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur vet man att man har den senaste mjukvaran till sin P800?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jo, jag köpte just en två veckor gammal P800. Killen jag köpte den av hade inhandlat telefonen den 23 maj. Borde det innebära att jag har den senaste mjukvaran? Kan man kolla det på något sätt?

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2003-06-09 21:58

program-systeminformation

jag har följande på telefon: R2D
och det ska tydligen vara den senaste versionen...

iMoz

Citat:

Skrevs ursprungligen av iMoz
program-systeminformation

jag har följande på telefon: R2D
och det ska tydligen vara den senaste versionen...

iMoz

Jag hade R1D... hmm, kan man uppgradera till den senaste mjukvaran på egen hand, eller måste man lämna in telefonen?

  • Oregistrerad
  • 2003-06-09 22:30

lämna in enligt sonyericssons helpdesk, sorry...
jag e inte sugen på det heller...

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2003-06-09 23:07
Citat:

Jag hade R1D... hmm, kan man uppgradera till den senaste mjukvaran på egen hand, eller måste man lämna in telefonen?

Ja, tyvärr är det så fortfarande men vad jag har hört är det på gång programvara som gör att man själv skall kunna uppdatera firmware. Vilket jag tycker borde vara självklart att man skall kunna göra med sin P800.

Men att lämna in den tar inte lång tid, och dessutom är det gratis för det är garantijobb...dessvärre är man ju utan telefon i några timmar.

iMoz

jo, just det ja...uppgraderingen till R2D är väl värd att göras, fixade till en hel del...

Citat:

Skrevs ursprungligen av iMoz
Ja, tyvärr är det så fortfarande men vad jag har hört är det på gång programvara som gör att man själv skall kunna uppdatera firmware. Vilket jag tycker borde vara självklart att man skall kunna göra med sin P800.

Men att lämna in den tar inte lång tid, och dessutom är det gratis för det är garantijobb...dessvärre är man ju utan telefon i några timmar.

iMoz

jo, just det ja...uppgraderingen till R2D är väl värd att göras, fixade till en hel del...

Var det några viktiga saker som fixades?

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2003-06-10 01:04
Citat:

Var det några viktiga saker som fixades?

bl.a. bättre kamera och SMS funktioner, samt allmänt snabbare & stabilare telefon.

iMoz

Citat:

Skrevs ursprungligen av iMoz
bl.a. bättre kamera och SMS funktioner, samt allmänt snabbare & stabilare telefon.

iMoz

Jag ringde och snacka med VodafoneStores där telefonen är köpt och de sa att de inte uppgraderar den i butiken utan skickar i väg den till en serviceverkstad. Detta skulle ta ett par dagar enligt dem. Fan, jag trodde de grejade det i butiken. Då kommer det ju inte bara ta nåra timmar...

Hehe.. nu är det glada tider. Istället för att lämna in telefonen, så jag blir av med den i en vecka, kan man gå till en affär i stan som tydligen fixar det på plats! Det kostade heller inget om man hade kvittot med sig. Som smort säger jag.

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2003-06-10 12:33

Så enkelt ska det ju vara, önskar bara att man kunde fixa det själv iva internet i fortsättningen.

iMoz

Såja, nu har jag uppdaterat mjukvaran till R2F. Det gick på 30 min.

Förresten, kan man tanka ner spel till P800, precis som man kan till T610 och R310?

  • Avstängd
  • 2003-06-11 13:24

Jag är gråhårig , fåror i ansiktet , många hjärnceller borta.

Var hittar jag uppdateringen någonstans:confused:

Eller skall man ta tryckluften och högtryckstvätten

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-11 13:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Var hittar jag uppdateringen någonstans:confused:

Eller skall man ta tryckluften och högtryckstvätten

Skippa högtryckstvätten och lämna in luren till din handlare (eller SE "service point").

Kolla på http://www.sonyericsson.com/se/
Gå till Support, sedan Sök återförsäljare, välj Endast Service point och sök.

  • Avstängd
  • 2003-06-11 13:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas
Skippa högtryckstvätten och lämna in luren till din handlare (eller SE "service point").

Inte luren Det är jag som behöver uppdateras. Vore kul både för mig och tanten.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-11 14:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Inte luren Det är jag som behöver uppdateras. Vore kul både för mig och tanten.

OK. Kan tyvärr inte hjälpa dig med det... Men jag får massor av mail varje dag som säger sig ha lösningen på det mesta medelst piller, salvor eller örter, ge mig din adress så kan jag skicka dem vidare!

  • Avstängd
  • 2003-06-11 14:08

Nää inte mera mail Då blir jag ännu skrynkligare.:)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-11 15:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av grand_master
Förresten, kan man tanka ner spel till P800, precis som man kan till T610 och R310?

Det finns en hel del program till den. Du kan t.ex börja leta på http://my-symbian.com/uiq/download/index.php

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2003-06-11 23:14
Citat:

Såja, nu har jag uppdaterat mjukvaran till R2F. Det gick på 30 min.

R2F ?? Hur ofta ska det komma uppdateringar egentligen? Hahaha...
Jag som trodde jag hade den senaste med R2D...

bäst att skynda till servicestället igen..

iMoz

1
Bevaka tråden