Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många vykort har du skickat i år?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur är det med vykort i denna tid av Facebook egentligen? Hur ofta skickar du vykort till dina vänner och hur många har du fått senaste året?

Det är rätt trevligt att få ett handskrivet kort...

Vänd på frågan. Hur många år har det gått sedan du senast skickade ett vykort?

I mitt fall har det gått minst 10 år.

Skickar och får många! Det bästa är när man får ett kort som man förstår är speciellt utvalt för en. Dessutom är det roligt att ha vänner som uppskattar frimärke så att man "tvingas" uppsöka huvudposten på olika resmål för att hitta lite olika frimärke. Det har varit många roliga stunder i länder där vi inte haft ett gemensamt språk för dessa affärer.

Ursprungligen av Björnström:

Hur är det med vykort i denna tid av Facebook egentligen? Hur ofta skickar du vykort till dina vänner och hur många har du fått senaste året?
Det är rätt trevligt att få ett handskrivet kort...

Jag varken skickar eller får några vykort. Det är nog 5-6 år sedan nu om man inte räknar in födelsedagskort (som lämnas personligen och inte skickas med Posten eller annan leverantör).

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-03-23 11:01

Jag skickar inte vykort. Ett julkort årligen.

Egentligen tycker jag det är supertrevligt, både att skicka och få, men jag är förmodligen sämst i världen på att faktiskt få till det. Om jag säger att det är cirka 4-5 år sedan jag skickade vykort är det nog rätt nära sanningen.

Usch, jag skäms!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-23 12:05

Så skoj att få vykort även om jag inte får många

Jag skickar alltid vykort när jag är på en vinter skidresa,(massor), men aldrig en solresa, kan ju iofs bero på att jag inte diggar solresor .....

I Göteborg regnar det ganska ofta under vinter/vår perioden (normala vintrar ),

och då kan ett par trevliga skid bilder pigga upp lite mellan skurarna på hemmafronten.

Julkort har jag taggat ner på och skickar nästan inga, och föredrar personlig telefon kontakt i största möjliga mån i jultider om jag får välja.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-03-23 13:01

Senast jag skickade ett vykort var 3 år sedan då jag besökte Rumänien. Sen så får jag väldigt sällan vykort, tror det var julen för 2 år sedan senast.

Skickar man inga så får man inga. Jag får inga

Jag fick nog vykort förra året, men skickade nog senast när jag var i Nya Zeeland eller kanske Australien för... Två år sen?

Skickat? Inte på den här sidan 2000...

Jag skickade nog ett 20-tal vykort från Australien/Indien när jag var ute och reste under vintern. Då knappast någon skickar vykort numera så uppskattar alla att få dem desto mer.

3st från Barcelona förra veckan, iofs var det inte jag som skickade utan min bättre hälft.

Själv har jag nog aldrig skickat ett vykort.

Postens "riktiga vykort" med egna bilder blir det ibland. Praktiskt om man vill skicka bilder per post och inte har lust att först gå till Kodak och framkalla, hämta ut, och gå till posten för att skicka. Dessutom snabbt om man är utomlands då det fysiska kortet inte behöver färdas mer än inrikes.

Nu billigare än förut (15 kr). Riktiga Vykort - Posten.se

blir en handfull utgående respektive inkommande julkort till julen... men vanliga vykort... minst 20 år sen, minst!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-04-02 09:10

Julkort skickar jag varje år. Jag gör till och med egna, med foto och allt. Brukar beställa, och skicka, 100 stycken varje år. Jag får julkort också, inte lika många som jag själv skickar men en sisådär 70-80 kort kanske. Utöver julkorten så skickar jag inga vykort, då blir det mest hälsningar per mail.

8 st vid jul och 4 ihop med presenter, 2 från utlandet.
Mormor och morfar osv, uppskattar fortfarande vykort.
Eller det gör de flesta faktiskt.

1
Bevaka tråden