Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad 2 kommer till Sverige på fredag

Tråden skapades och har fått 96 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-22 14:19

Hur många 99mac:are kommer stå i kön?

Jag har förhandsbokat på MediaMarkt.

Jag ska köpa en, synd att den släpps klockan 17 dock.

//Stefan

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Jag ska köpa en, synd att den släpps klockan 17 dock.

//Stefan

Ja, det är lite jobbigt. Jag hade planer på att köra hemåt vid 16.30. Får väl utverka 1 timmes ledigt av regeringen så jag kan dra mig till MediaMarkt till kl. 17.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-22 15:06

nejtack, min ipad 1 får klara sig ett par böcker till.

Ursprungligen av ;:

Enligt MacWorld.se så är priserna släppta nu:

iPad wi-fi 16 gigabyte - 4 395 kronor
iPad wi-fi 32 gigabyte - 5 195 kronor
iPad wi-fi 64 gigabyte - 5 995 kronor
iPad 3G 16 gigabyte - 5 595 kronor
iPad 3G 32 gigabyte - 6 395 kronor
iPad 3G 64 gigabyte - 7 195 kronor

Dvs. lite billigare än när gen 1 släpptes.

//Stefan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-22 15:23

Bra prissättning detta luktar succe

  • Avstängd
  • International user
  • 2011-03-22 15:44

Frågan är ju bara vilken kö man skall stå i.... Vill ju inte tillbringa dagen i en kö till en butik som inte får några.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-03-22 15:50
Ursprungligen av ;:

De släpps 17.00 i butikerna, 01.00 i nätbutiken.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-03-22 16:25

Jag har förbokat. Jag är nämligen i Kittelfjäll på fredag och där finns tyvärr ingen Applestore.

  • Avstängd
  • International user
  • 2011-03-22 16:46
Ursprungligen av Eva:

Jag har förbokat. Jag är nämligen i Kittelfjäll på fredag och där finns tyvärr ingen Applestore.

Vart har du bokat?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-03-22 17:55
Ursprungligen av Mattias L:

Vart har du bokat?

Nu blir jag lite osäker på om man FÅR LOV att boka. Lika bra att inte säga nånting i fall att …

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-03-22 16:39
Ursprungligen av ;:

Tycker fortf. det är orättvist att vissa får förboka

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-03-22 16:43
Ursprungligen av dhanjel:

Tycker fortf. det är orättvist att vissa får förboka

Jag håller med. "Vissa" borde inte få förboka!
(med undantag för Eva )

Ursprungligen av dhanjel:

Tycker fortf. det är orättvist att vissa får förboka

Livet är inte rättvist

(Och nej, jag har inte letat upp någon butik där jag kunde boka någon)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-22 16:58

Var det några köer på lanseringen av första paddan?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-03-22 17:57
Ursprungligen av Solid:

Var det några köer på lanseringen av första paddan?

Nej, inte här i Sundsvall i alla fall. Men de flesta nördar hade nog redan skaffat sig sina iPads innan de lanserades här i Sverige.

Ursprungligen av Eva:

Nej, inte här i Sundsvall i alla fall. Men de flesta nördar hade nog redan skaffat sig sina iPads innan de lanserades här i Sverige.

Hoppas vi blir många på Grafit imorgon här i Sundsvall i alla fall. Jag kommer att komma dit strax innan klockan är 17:00.

Ursprungligen av G.Lindqvist:

Hoppas vi blir många på Grafit imorgon här i Sundsvall i alla fall. Jag kommer att komma dit strax innan klockan är 17:00.

Nyinvigning av Grafit i Umeå i morgon. Kan ju alltid drömma om att det blir gratis iPads till alla kunder?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-22 18:00

Det var kö i Malmö utanför nattöppna Mediamarkt när ettan släpptes.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-03-22 18:21
Ursprungligen av ;:

Stentaggad på den nya paddan som också kommer bli min första!
Ska man köpa med Smartcover eller var tror ni? Överskattat?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-22 18:32
Ursprungligen av ;:

Enligt Magnus Bengtsson, pressansvarig på Prisjakt kan du köpa surfplattan ännu billigare.

– De som köper Ipad 2 direkt när den släpps kommer att betala 500 till 1 000 kronor mer än de som väntar några veckor. Butikerna sitter på ett begränsat antal surfplattor i början vilket gör att priset kommer att vara högre, säger han.

Här är priserna på Ipad 2 i Sverige | Prisjakt Pryl

Vilken tomte! Den som skrivit artikeln är ju inte något vidare heller kan man ju säga.
Jag köper en hatt och äter upp den om dom sänker priset efter nån vecka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-22 18:47
Ursprungligen av Zoega:

Enligt Magnus Bengtsson, pressansvarig på Prisjakt kan du köpa surfplattan ännu billigare.

– De som köper Ipad 2 direkt när den släpps kommer att betala 500 till 1 000 kronor mer än de som väntar några veckor. Butikerna sitter på ett begränsat antal surfplattor i början vilket gör att priset kommer att vara högre, säger han.

Här är priserna på Ipad 2 i Sverige | Prisjakt Pryl

Vilken tomte! Den som skrivit artikeln är ju inte något vidare heller kan man ju säga.
Jag köper en hatt och äter upp den om dom sänker priset efter nån vecka.

Jag tror artikeln handlar om butikerna som satt egna priser (och gjorde det långt innan Apples officiella siffror kom ut idag). T.ex. Webhallen som är ca 1000 kr dyrare än Apple Store.

Ursprungligen av Zoega:

Enligt Magnus Bengtsson, pressansvarig på Prisjakt kan du köpa surfplattan ännu billigare.

– De som köper Ipad 2 direkt när den släpps kommer att betala 500 till 1 000 kronor mer än de som väntar några veckor. Butikerna sitter på ett begränsat antal surfplattor i början vilket gör att priset kommer att vara högre, säger han.

Här är priserna på Ipad 2 i Sverige | Prisjakt Pryl

Vilken tomte! Den som skrivit artikeln är ju inte något vidare heller kan man ju säga.
Jag köper en hatt och äter upp den om dom sänker priset efter nån vecka.

Magnus Bengtsson syftar säkerligen på företagen som kommer sätta igång med gråimporten.... Ipaden kommer säkerligen gå att få 500-1000 kronor billigare den vägen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-22 20:56

Det är helt givet att det är dessa butiker han syftar på. Är det något som inte varierar mellan riktiga återförsäljare, inte mer än max +/- kanske 100 kr, så är det hårdvara från Apple.

Jag fick äran att packa upp en iPad 2 på vår macpub ikväll. Den är riktigt läcker och i jämförelse med min iPad 1 var de fysiska skillnaderna påtagliga. Samtidigt kunde jag inte låta bli att känna att skillnaden mot iPad 1 inte var så överväldigande som jag först hade trott den skulle vara.

Nu hade vi inte möjlighet att testa några tyngre spel och appar, så den bättre prestandan fick inte glänsa. Kanske är det den som i slutändan gör skillnaden. Och FaceTime var förstås kul att testa också.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-03-23 06:25
Ursprungligen av Adrian B:

Jag fick äran att packa upp en iPad 2 på vår macpub ikväll. Den är riktigt läcker och i jämförelse med min iPad 1 var de fysiska skillnaderna påtagliga. Samtidigt kunde jag inte låta bli att känna att skillnaden mot iPad 1 inte var så överväldigande som jag först hade trott den skulle vara.

Nu hade vi inte möjlighet att testa några tyngre spel och appar, så den bättre prestandan fick inte glänsa. Kanske är det den som i slutändan gör skillnaden. Och FaceTime var förstås kul att testa också.

Va kul! Jag längtar tills jag också får packa upp. Jag använder FaceTime varje dag och ser fram mot att få det i min iPad. Det ska också bli kul att testa att spela in och sen redigera video direkt på iPad.

Det känns tyvärr inte som att skillnaderna motiverar att gå från iPad till iPad 2.

Ursprungligen av kristinadanielsson:

Joho?

På vilket sätt? För mig som inte använder spel så är det ju knappast försvarbart att lägga ut vad det kostar att köpa en iPad 2.

Bevaka tråden