Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.6.7 släppt!

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Mac OS X 10.6.7 släppt!

Hoppas på TRIM-stöd till min Sandforce-baserade SSD. Men vad jag har läst ska det inte funka än. Få se...

Edit: nope.

Senast redigerat 2011-03-21 21:53

Verkar bland annat fixa stabilitet med grafik och externa skärmar. Kan detta vara fixen för oss med Macbook Pro-datorer som fryser vid tung belastning i kombination med att datorn använder RADEON-kortets grafikprocessor?

Ursprungligen av Hambern:

Verkar bland annat fixa stabilitet med grafik och externa skärmar. Kan detta vara fixen för oss med Macbook Pro-datorer som fryser vid tung belastning i kombination med att datorn använder RADEON-kortets grafikprocessor?

Bra. Jag funderade på en ny MBP, var lite orolig. Hoppas Apple får bukt med båda problemen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-21 22:02

What's included?

This update is recommended for all versions of Mac OS X v10.6 through 10.6.6 Snow Leopard, and includes general operating system fixes that enhance the stability, compatibility, and security of your Mac; including fixes that:

• Improve the reliability of Back to My Mac.
• Resolve an issue when transferring files to certain SMB servers.
• Address various minor Mac App Store issues.

Additional improvements

• Includes all the improvements in the previous Mac OS X v10.6.1, 10.6.2, 10.6.3, 10.6.4, 10.6.5, and 10.6.6 updates.
• Includes Safari 5.0.4.
• Includes RAW image compatibility for additional digital cameras.
• For information about the security content of this update, please visit article HT1222.
• Resolves a window resizing issue with X-Plane 9 on Macs with ATI graphics
• Addresses an issue with MacBook Air (Mid 2010) computers that could cause a kernel panic.
• Address issues in the AirPort driver for certain devices.
• Improves brightness on external displays and projectors.
• Addresses an issue where DVD Player may display black video on some Macs using the 64-bit kernel.
• Addresses an issue with some NEC displays in which the screen may appear black when connected to a Mac Pro (Mid 2010).
• Resolves an issue in which some Multiple Master (MM) fonts were missing from Mac Pro (Mid 2010), MacBook Pro (15-inch & 17-inch Mid 2010), and iMac (Mid 2010) computers.
• Addresses various issues with MacBook Air (Mid 2010) computer performance.
• Resolves an issue in which clicking the Updates tab in the Mac App Store could cause the Mac App Store to become unresponsive.
• Fixes a problem opening an afp:// URL that points to a file, and changes the AFP mount path to conform to previous Mac OS X releases. For details, see article HT4538.
• Includes the ability to repair certain issues that may prevent hardware RAID volumes from mounting. For more information, see article TS3631.
• Fixes a rare issue in Mac OS X v10.6.5 that could cause user accounts to disappear from the Login window and System Preferences after putting the system to sleep.
• Improves the reliability of dragging files or folders to the Trash when using an NFS home directory.

Nån som vet om Mail uppdaterats? För jag har för mig att jag hade 4.5 innan updaten oxå. Men nu efter så klagar den på två plugins, bland annat GrowlMail. :/

Ursprungligen av yabbah:

Nån som vet om Mail uppdaterats? För jag har för mig att jag hade 4.5 innan updaten oxå. Men nu efter så klagar den på två plugins, bland annat GrowlMail. :/

Samma här. Minns inte exakt vilken version det var förr dock.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-03-21 22:44

Mail 4.4

Okej, då får vi vänta några månader på att growlMail ska uppdateras då.

Ursprungligen av yabbah:

Okej, då får vi vänta några månader på att growlMail ska uppdateras då.

Nä det går att fixa själv.
Fixing GrowlMail in 10.6.7 (Mail 4.5) | langui.sh

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Fungerade kalasbra. Tack så mycket.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-21 22:59

Verkar fortfarande vara ett parallellt bygge för MacBook Pro (Early 2011):

The Mac OS X 10.6.7 Update for MacBook Pro is recommended for all early 2011 MacBook Pro models. It includes general operating system fixes for Mac OS X Snow Leopard that enhance the stability, compatibility, performance, and security of your Mac, including fixes that:

Improve the reliability of Back to My Mac
Resolve an issue when transferring files to certain SMB servers
Address various minor Mac App Store bugs
Address minor FaceTime performance issues
Improve graphics stability and external display compatibility

Mac OS X v10.6.7 Update for early 2011 MacBook Pro

Build 10J3250, Kernel Darwin 10.7.3, Mac OS X 10.6.7 för MacBook Pro (Early 2011)
Build 10J869, Kernel Darwin 10.7.0, Mac OS X 10.6.7

Exempelvis innehåller den vanliga 10.6.7 inga drivrutiner för Thunderbolt, vad jag kan se.

För seg nerladdning - tar det imorrn. Eller så väntar jag på standalone'en.

Ursprungligen av Zimmerman:

För seg nerladdning - tar det imorrn. Eller så väntar jag på standalone'en.

Tog två minuter.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-03-21 23:23

Samma här.

"mindre än en minut"…

Ursprungligen av kristinadanielsson:

"mindre än en minut"…

Det måste vara rekord.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-21 23:57
Ursprungligen av EricBradley:

Det måste vara rekord.

Kanske Apple har haft en smyginvigning av sitt nya datacenter i North Carolina och skickar ut uppdateringen just därifrån…!?:p

- Torkel

Uppdateringen verkar ha fixat de problem som de nya MacBook Pro 15 & 17" (Early 2011) verkar ha haft.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-22 01:17

Nedan finner Ni direktlänkar till de olika Mac OS X 10.6.7-uppdateringarna från Apple:

Lycka till,

- Torkel

Inte Trim stöd för min SSD Intel 510 heller, men vad kan man förvänta sig av Apple.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-22 08:08

Supported by Mac OS X v10.6.7

Canon EOS Rebel T3 / 1100D / Kiss X50
Canon EOS Rebel T3i / 600D / Kiss X5

Canon PowerShot G12

Leica D-Lux 5
Leica V-Lux 2

Nikon D7000
Nikon COOLPIX P7000

Olympus E-5

Panasonic Lumix DMC-FZ100
Panasonic Lumix DMC-GF2
Panasonic Lumix DMC-GH2

Pentax K-r
Pentax K-5

Typiskt Apple att inte ge oss Trim stöd till X.6.7 för tredje part SSD Diskar. Jag tvivlar mycket starkt på att vi kommer att få stöd för tredje part SSD Diskar i 10.6
Frågan är om Lion kommer få stöd för tredje part SSD Diskar och inte bara Apples egna SSD diskar. Jag är tyvärr inte säker på att Apple vill ge stöd för tredje part SSD Diskar då Apples egna är både sämre och dyrare. Det bringar extra cash för Apple att inte ge stöd för tredje part SSD Diskar.

Ursprungligen av Hunter78:

Typiskt Apple att inte ge oss Trim stöd till X.6.7 för tredje part SSD Diskar. Jag tvivlar mycket starkt på att vi kommer att få stöd för tredje part SSD Diskar i 10.6
Frågan är om Lion kommer få stöd för tredje part SSD Diskar och inte bara Apples egna SSD diskar. Jag är tyvärr inte säker på att Apple vill ge stöd för tredje part SSD Diskar då Apples egna är både sämre och dyrare. Det bringar extra cash för Apple att inte ge stöd för tredje part SSD Diskar.

Jag fick inte TRIM-stöd för min Apple-SSD i och med 10.6.7 heller, verkar enbart vara MBP Early 2011 som fått det.

  • Medlem
  • 2011-03-22 15:39
Ursprungligen av Zimmerman:

För seg nerladdning - tar det imorrn. Eller så väntar jag på standalone'en.

Flyttar fråga om långsam uppdatering till en ny tråd.
http://www.99.se/mac-os-x/285708-langsam-programuppdatering-pa-mac.html
Mod

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-03-22 16:12

Efter att jag lagt in 10.6.7 idag på min MBP 2011 så går trådlösa nätverket ner på 5 Mbit (mot en Airport Express) när jag kopplar in min Firewire-hårddisk, drar jag ur den igen så går hastigheten upp på 130 Mbit direkt. Det var nog det märkligaste jag varit med om på länge.

Undrar vad Apple vill få ut av att inte ge SSD stöd för X.6.7

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-22 16:17
Ursprungligen av Hunter78:

Undrar vad Apple vill få ut av att inte ge SSD stöd för X.6.7

Enkelt. Du ska köpa 10.7.

//Rob

Har tänkt på det! Problemet är att dagens Beta inte heller har stöd mer än bara Apples egna SSD diskar. När det bara är 2-3 månader till lansering borde stöd för fler SSD en Apples egna vara med. Jag vet att det bara är en beta och allt kan ändras men jag anser fortfarande att det är lite för konstigt med avsaknad stöd för andra märken av SSD än Apples egna. En annan sak som stör mig är att SSD stöd finns i dagens Os X. Varför inte ge stöd för fler märken av SSD diskar idag till X.6.7 när det släpptes igår.

  • Medlem
  • Bengtsfors
  • 2011-03-23 11:03

Min iMac8,1 tyckte inte om 10.6.7. Grafiken har helt lagt av, bara ett lila/grönt mönster. Pust

Bevaka tråden