Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsam programuppdatering på endast en Mac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem med updates från Apple (även iOS-updates) på EN maskin; min iMac hemma. Alla andra maskiner går det som blixten att hämta från Apple. Det har varit på detta viset i ett år och jag har ingen susning vad det beror på. iMacen har enligt Bredbandskollen lika fet fart till Nätet som alla andra burkar, men just updates från Apple är sega. Om någon har en teori så är jag tacksam.

Ursprungligen av EricBradley:

Tog två minuter.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-22 10:33
Ursprungligen av Zimmerman:

Jag har problem med updates från Apple (även iOS-updates) på EN maskin; min iMac hemma. Alla andra maskiner går det som blixten att hämta från Apple. Det har varit på detta viset i ett år och jag har ingen susning vad det beror på. iMacen har enligt Bredbandskollen lika fet fart till Nätet som alla andra burkar, men just updates från Apple är sega. Om någon har en teori så är jag tacksam.

Kolla hosts filen och i nätverksinställningar se till att inte använda Googles DNS. Men det är kanske bättre att starta en egen tråd om detta.

//Rob

Kör Google-DNS sedan år tillbaka. Hostfilen?

(nu på jobbet - MacPro'n - tog det 35 sekunder att hämta 10.6.7 :-D.

Ursprungligen av Robo-X:

Kolla hosts filen och i nätverksinställningar se till att inte använda Googles DNS. Men det är kanske bättre att starta en egen tråd om detta.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-22 11:02
Ursprungligen av Zimmerman:

Kör Google-DNS sedan år tillbaka. Hostfilen?

(nu på jobbet - MacPro'n - tog det 35 sekunder att hämta 10.6.7 :-D.

Ta bort Google DNS så kan du ladda ner Apples system uppgraderingar snabbt.

//Rob

Aha - läste slarvigt - det står ju att jag INTE ska använda GoogleDND :-D. Tsck! Ska testa när jag kommer hem!

Ursprungligen av Robo-X:

Ta bort Google DNS så kan du ladda ner Apples system uppgraderingar snabbt.

//Rob

Jag hade inte Google DND...men jag hade "Enable Advanced DNS Service" aktiverat i min D-Link DIR-655-router. Där hade vi det! Det är det som segat ner allt från Apple. Shit! Jag hittade det tillslut :-D. Har ingen aning när jag aktiverade det...jag tror det aktiverades när jag gjorde en firmwareupdate för ett halvår sedan.

Kan man få lite mer info. Jag använder en TimeCapsule som router och en aktivering av Programuppdatering är väldigt seg, på alla tre maskinerna. Från aktivering av Programuppdatering till "klar" tog just nu 35 sekunder. Jag har 100/10 Mbits uppkoppling.

Ursprungligen av gul-iMac:

Kan man få lite mer info. Jag använder en TimeCapsule som router och en aktivering av Programuppdatering är väldigt seg, på alla tre maskinerna. Från aktivering av Programuppdatering till "klar" tog just nu 35 sekunder. Jag har 100/10 Mbits uppkoppling.

Det där är helt normal tid och har inte heller att göra med vad den här tråden egentligen handlar om.

/Mod

Bara ett förtydligande. Med "klar" menar jag att applikationen har sökt klart och visar om det finns/inte finns något att uppdatera (alltså inte att genomföra ev uppdatering).

1
Bevaka tråden