Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips om grafiskt planeringsvekrtyg för resurser

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Till vårt jobb har vi utvecklat ett ordersystem för vår tillverkning. Där lägger vi löpande in order till varje resurs/maskin som resulterar i en körplan. Körplanen innehåller startdatum och stoppdatum för varje order.

Körplanen är idag en lista. Jag hade önskat ett mer grafiskt system, typ Gnatt-diagram eller liknande. Vi skulle behöva visualisera körplanen helt enkelt.

Är det någon som har något bra tips på detta? (helst inte plugg-in).
få upp varje tempo

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-21 22:46

Omniplan? enkelt snabbt och snyggt...

OmniPlan - Products - The Omni Group

Ursprungligen av Tangen:

Omniplan? enkelt snabbt och snyggt...

OmniPlan - Products - The Omni Group

Jag har kollat på detta - riktigt trevligt program. Dock verkar det inte gå att koppla samman med FileMaker. Utan den kopplingen åker vi på att lägga in allt manuellt igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-21 22:55

Merlin från Project wizard är kanske det mest kompetenta fristående, det kanske kan lite mer:

Merlin - ProjectWizards presents Merlin - Project Management for Mac OS X

Annars ska jag rota upp en gammal grej, återkommer strax

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-21 23:01

Borde det inte gå att skyffla ut xml och bygga en webbsida med infon som ganttchart?

Det går att göra Gantt-scheman i FileMaker också. Antingen direkt i FileMaker (med t.ex. repeterade fält som stapel och villkorlig utformning för att tända/släcka repetitionerna), med hjälp av Web viewern (staplar i HTML-kod) eller med hjälp av plugins.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-22 23:28

Kotten,

Kanske Graph från VVI skulle fungera i ditt fall…!?

Lycka till,

- Torkel

1
Bevaka tråden