Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

importera IE .url filer

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2011-03-18 13:50

förmodligen en av dom vanligaste frågorna men google gav mig inte så mycket tips.

Är det möjligt att importera .url filer från IE (Windows) till safari? Jag har inte exporterat dessa i IE och orkar inte göra det heller.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-19 13:19

Nej, inte direkt via importfunktionen. Du behöver exportera bokmärkena till en .html-fil från IE, sedan importera i Safari.
Du kan kopiera .url-filer från users/användare/favorites (i Win7) och öppna dem en och en.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-20 11:09

Att det inte går via importfunktionen är ju rätt självklart. Formatet på .url filerna är inte html. Jag var ute efter om det fanns ett program som gjorde det, formatet är ju rätt simpelt. skulle själv kunna skriva något i perl då det kanske 200-300 bokmärken.

Det går inte att öppna dom "en och en" på en mac.

Du kanske kan gå vägen via Firefox? Eller Safari kanske använder .html-filer för bokmärken också så det funkar direkt med det nedan?

Hittade detta, borde funka. AppleScript.

for i in *.url; do
  title=${i%%.URL}
  link=`grep -e "^URL=" "$i" | awk -F= '{print $2}'`
  echo '<a href="'"$link"'">'"$title</a>" >> dinalankar.html
done

Eller om du har tillgång till .url-filerna och Firefox på en Windows-dator.
Importing Microsoft .url file to bookmark (Firefox / Mac OS) - efreedom

  • Oregistrerad
  • 2011-03-21 09:20
Ursprungligen av keptang:

Hittade detta, borde funka. AppleScript.

Nåja, grep och awk är ju konsol Det var så jag hade tänkt göra i perl eller bash, eller php tom.

Ursprungligen av studiox:

Nåja, grep och awk är ju konsol Det var så jag hade tänkt göra i perl eller bash, eller php tom.

Funkade det?

1
Bevaka tråden