Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung utmanar MacBook Air

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-17 10:06
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2011-03-17 11:49
Ursprungligen av ;:

den var ju inte vacker, men den har vad macbook air borde ha under huven vid lanseringen av senaste generationen.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-03-17 13:08
Ursprungligen av tim-:

den var ju inte vacker, men den har vad macbook air borde ha under huven vid lanseringen av senaste generationen.

Nä, men bra mycket snyggare än de flesta rosa Windowsmaskiner på Elgiganten fullsmetade med klistermärken...!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-17 15:35
Ursprungligen av Calle s:

Nä, men bra mycket snyggare än de flesta rosa Windowsmaskiner på Elgiganten fullsmetade med klistermärken...!

Det där är pressbilder som Samsung visar, klistermärken kommer på innan datorn packas ner i kartongen.

Ursprungligen av stile:

Det där är pressbilder som Samsung visar, klistermärken kommer på innan datorn packas ner i kartongen.

Det är inte alls säkert att det kommer på klisterlappar, men troligtvis.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-17 17:34
Ursprungligen av keptang:

Det är inte alls säkert att det kommer på klisterlappar, men troligtvis.

ska vi slå vad?

Ursprungligen av Tangen:

ska vi slå vad?

Inte när det gäller Samsung.

Ursprungligen av keptang:

Det är inte alls säkert att det kommer på klisterlappar, men troligtvis.

Det är väl bara att ta bort dom, eller?!

Ursprungligen av iJohannes:

Det är väl bara att ta bort dom, eller?!

Det var inte det diskussionen handlade om tror jag.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2011-03-20 23:32
Ursprungligen av iJohannes:

Det är väl bara att ta bort dom, eller?!

"Bara"?!?! Har du nånsin försökt?

Jag köpte ett gäng Asus UL-VT30 för ett tag sen, som var fullsmetade med stickers. Den som jag själv hade försökte jag ta bort alla "super-turbo-booster"-klistermärken på. Dom måste varit fästa med tvåkomponentslim - det var lögn i helvete att få bort dom utan att få kvar massa smetigt lim - hur man än gjorde...

"Bara". Tjena.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-03-26 11:23
Ursprungligen av stile:

Det där är pressbilder som Samsung visar, klistermärken kommer på innan datorn packas ner i kartongen.

Och innan de har målat den rosa.

Inte helt vansinnigt ful. Koreanerna har nog tänkt trähyvlingar eller dyligt (dom och japanerna gör mycket vackra saker i tunna träsegment).
Hade det bara haft OSX så hade den varit intressant. Om inte AIR hade funnits så klart. :-D.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-17 13:23

var man tvingad att köra PC (från arbetsgivaren) så skulle jag inte vara så missnöjd med att ha en Series 9

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-17 14:20

Den är väl helt okey sett ur ett rent pc-perspektiv. Men att den är dyrare än MACBOOK AIR gör den ju knappast lättsåld eller någon större volym vara trots lite kraftigare hårdvara.

Så mycket design, känsla, kompatibilitet, funktionalitet, operativsystem samt priset som är avgörande kriterier vid ett datorköp i dagens läge, framförallt i detta produkt segment.

Så även den mest inbitne pc-användaren kan vända samsungen ryggen, till förmån för att stilla sin nyfikenhet genom ett MBA inköp istället om en smidig bärbar dator efterfrågas och priset framförallt är billigare.

Mac är alltid så rätt i tiden, något som pc tillverkare har svårt att leva upp till många gånger.

Klart att hårdvara är mums mums men inte allting så känner jag och många med mig, men förhoppningsvis får vi lite mer krut i maskineriet på nästa generation MBA dvs.. icore 3- icore 5 processorer.

Lustigt att jag säger detta att man är beredd att blunda för lite sämre hårdvara under skalet för att köpa sin mac, men lustigt nog en sanning för många. Detta talar helt emot sunt förnuft att köpa mesta möjliga för pengarna i nuet..

hehehehehe "Äpplet är nog här för att stanna, samtidigt kan vi konstatera att äpplet inte faller långt från trädet" hehehehehehe........

Senast redigerat 2011-03-17 14:35
Ursprungligen av ;:

Tycker designen är rätt fin faktiskt. Den ser inte skrytsam ut, inte heller alltför plastig, inte helt raka trista konturer heller. Visst, den hade kunnat se finare ut, men å andra sidan tycker jag inte om MBA:s utseende fullt ut heller - alldeles för odefinierbart stilren men ändå inte. Pass på med konkurrentburkar!

  • Medlem
  • 2011-03-17 21:18

Verkar helt Ok. Men frågan är hur den ser ut i verklighen. När det gäller klisterlappar så går de ju att ta bort...

MBA var ju knappast först med att vara superlätt - snarast så säljer den på utseendet (och OSX).

Föredrar en ThinkPad när det gäller sådana här maskiner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-17 22:54
Ursprungligen av ;:

Vad som saknas för att vara en produkt som är vacker och tilltalande är tre saker.

1. Underdelen på datorn är dåligt designad, vilket är konstigt med hur vacker överdelen är.

2. Samsungloggan inne skulle vara mycket mindre och/alt i samma material som på framsidan, dvs den borstade metallen.

3. loggan på utsidan skulle tas bort helt.

Snygg linje i övrigt.

Ursprungligen av ;:

Jag kan nog tänka mig att köpa en sådan om jag någonsin har behov av en bärbar PC.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2011-03-20 14:00

Det där kan nog vara den snyggaste bärbara PCn. Synd att loggan satt så fult på baksidan av skärmen. Klistermärken börjar faktiskt PC-tillverkarna gå ifrån mer och mer (men det finns fortfarande alldeles för mycket klistermärken på en ny pc-laptop...).

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-03-20 22:51

Men, som Zimmerman påpekar, den har inte OS X. Och det är det egentliga problemet med alla dessa utmanare, må vara dator, telefon eller platta dom är, i princip, inte någon utmanare till Apple då ingen kör OS X eller iOS. Dessa produkter är i stället utmanare mot andra tillverkare som använder windows och i viss mån Linux som OS.

Visst byter några från Apple till någon annan tillverkare, men just nu går nog den stora strömmen åt andra hållet.

Vad vill ni att Samsung & co. ska göra då? Om OS X är ett krav i alla lägen så är det ingen vits att vi ens diskuterar alternativ från andra företag eftersom de aldrig kommer att kunna uppfylla det då chansen att Apple kommer att licensiera OS X till dem är minimal.

  • Medlem
  • 2011-03-21 10:43
Ursprungligen av ;:

Och jag som trodde att jag kanske var lite skadad som så fort jag sätter mig vid en Win-PC med klisterlappar börjar pilla bort dem... ok lite skadad är jag nog, men det stör inte ig sp mycket;)

Samsungen har ju sämre skärm än MBA och sämre grafikkort. Väljer bättre skärm och grafik alla gånger över CPU som var det enda Samsungen hade som var bättre.

Sen vore det ju kul om man kunde mecka in 8GB ram i dem, någon som vet om man kan det med samsungen?

Ursprungligen av ;:

Alltså, skäms inte företagen när de gör sådana raka ripoffs på Apples produkter? Shit, kom på något eget..?

1
Bevaka tråden