Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansluta till airport extreme disk via internet

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittade följande information på apples hemsida men har letat mig galen på ytterligare info om hur man faktiskt går till väga.

Jag vill alltså kunna ansluta till usb-disken som jag har kopplad till min aiport extreme via internet och helst från min iPad. Har någon gjort detta och hur gör man? Jag har ett mobileme-konto.

/Erik

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-03-20 12:09

Ta hem den här PDFen och läs hur du ska göra http://images.apple.com/mobileme/docs/L358808A_BackMac_UG_v3.pdf

Från iPad vet jag inte om det går.

  • Avstängd
  • 2011-03-20 14:06

Har försökt flera ggr men det klagas hela tiden på att jag inte har uPnP eller NAT-PMP, vilket jag har, så har aldrig fått just BtMM att funka.
Allt annat MbM funkar dock perfekt, så har ingen aning om vad som strular.

BtMM kräver en dator "hemma" som du ansluter mot, vilket inte framgår i din beskrivning om du har.
Ser mera ut som du vill ansluta mot en airport-extreme direkt?

Nåväl, enda som jag har fått att funka är TeamViewer, finns appar för både iPhone och iPad, samt ett "server"-program för datorn.
Gratis för icke kommersiellt bruk.
Som sagt, även detta kräver en dator "hemma".

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-03-20 15:06
Ursprungligen av LaHe:

BtMM kräver en dator "hemma" som du ansluter mot, vilket inte framgår i din beskrivning om du har.
Ser mera ut som du vill ansluta mot en airport-extreme direkt?

Det går bra att ansluta mot en Airport Extreme eller Timecapsule direkt utan någon dator hemma. Lägg in MobileMe-kontot med Airportverktyg enligt PDFen ovan. Jag har själv kört så ett tag.

  • Avstängd
  • 2011-03-20 15:12
Ursprungligen av Mija:

Det går bra att ansluta mot en Airport Extreme eller Timecapsule direkt utan någon dator hemma. Lägg in MobileMe-kontot med Airportverktyg enligt PDFen ovan. Jag har själv kört så ett tag.

Jaha, där ser man... Missat det totalt, får väl läsa mer nogrant hädanefter

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-06-20 00:49

Nu kan man inte skapa nya Mobile Me konton. Något förslag på lösning för att komma åt sin disk via Internet?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-03-25 17:10

Ytterligare en som undrar. Hur skall jag komma åt en Airport Extreme över internet? Jag har IP-numret till Airporten

1
Bevaka tråden