Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Genvägarna till Filmer och Musik fungerar inte

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
När jag är inne i Finder, händer inget när jag trycker på "Filmer" eller "Musik" i vänsterspalten. Jag måste gå upp via Enheter och trycka på min användare för att komma åt mina filmer och min musik. Vad kan det vara för fel? Kan det vara några filer i dessa mappar som Finder går bet på?

Har flyttat tråden till rätt forumdel. Har också förtydligat trådens rubrik. Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om.

/Mod

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-03-19 23:35

Du har inte bytt namn på din hemmamapp?
Det som ligger i vänsterspalten är bara genvägar. Dra ut dem från spalten ut på skrivbordet, så försvinner de. Öppna sedan din hemmamapp och dra dina Film- och Musikmapp till vänsterspalten, så skapas de på nytt.

Nej, det har jag inte gjort.
Provade det du skrev, att dra ut "Filmer" från vänsterspalten, men inget händer.
Hemmamappen är den med huset eller hur?

Vilken version av OSX pratar vi om?
Har du installerat alla tillgängliga uppdateringar?

Drog du ut ikonerna från Finders vänsterspalt och släppte dem över Skrivbordet? Prova att hålla ner Cmd när du drar dem.

Det har nog ingen betydelse, men du kan ju köra Skivverktyg och kolla Skivbehörigheterna. Där kan ju vara något konstigt...

Och återkom gärna med svaren lite snabbare än 4 månader den här gången...

1
Bevaka tråden