Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar Sheepshaver för spel?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Av alla spel jag någonsin spelat är det egentligen bara ett som jag återkommer riktigt mycket till i mina tankar - Unreal. Det är dock ett OS9-spel o även om jag har en gammal 8600 stående bredvid skrivbordet så känns det inte alltför lockande att dra igång den.

Därför undrar jag hur det funkar att spela under emulatorn Sheepshaver, någon som testat o har lite erfarenheter att dela med sig av?

Datorn jag sitter vid:
iMac (10.1), 4GB Ram

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-17 10:12

Om liret kräver 3D o det inte finns fungerande soft rendering mode brukar det vara kört, tyvärr.
Länk till forumsida ang just Unreal under SheepShaver; E-Maculation :: View topic - Sheepshaver crashes with old game unreal (Not tournament)

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-17 10:41

Unreal var ett bra spel. Jag har för mig att unreal tournament som har osx app kan användas med unreal datan. Men det var länge sen som jag läste om det.

Ett alternativ är att köpa pc versionen och använda i parallels desktop eller annan pc virtualisering program.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Unreal var ett bra spel. Jag har för mig att unreal tournament som har osx app kan användas med unreal datan. Men det var länge sen som jag läste om det.

Ett alternativ är att köpa pc versionen och använda i parallels desktop eller annan pc virtualisering program.

//Rob

Alltid en idé. Har Parallels

1
Bevaka tråden