Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OpenSuSE 11.4 Släpptes idag.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-03-11 01:06

Hej!

En liten lokal nyhet här i Unix delen.

Idag släpptes version 11.4 av SuSE's öppna Linux distribution OpenSuSE.

Läs mer här:
openSUSE News

Hum hum, kanske man skulle ta och prova på. Sist jag testade OpenSuSE var på 10.2-tiden.

För oss som kör Mac OS X så är väl motiven oerhört små att köra OpenSUSE. Möjligen om man är idealist.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-15 18:59
Ursprungligen av Tobias Schelin:

För oss som kör Mac OS X så är väl motiven oerhört små att köra OpenSUSE. Möjligen om man är idealist.

Om du nu kör OSX varför läser du i Unix forumet då (ja, osx är ju en UNIX dialekt också men det var nog inte det jag menade)

Ursprungligen av studiox:

Om du nu kör OSX varför läser du i Unix forumet då (ja, osx är ju en UNIX dialekt också men det var nog inte det jag menade)

Unix är väl bredare än desktop?

  • Oregistrerad
  • 2011-03-15 19:24
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Unix är väl bredare än desktop?

Och OpenSuse är ju inte bara desktop

Ursprungligen av studiox:

Och OpenSuse är ju inte bara desktop

Förvisso inte. Jag kunde ha lagt till att min kommentar gäller desktop.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-15 22:38
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Förvisso inte. Jag kunde ha lagt till att min kommentar gäller desktop.

Tycker inte man ska köra linux i överhuvudtaget på desktop när OSX finns - men det borde väl vara underförstått Och om man ändå ska köra server så ska man köra ubuntu om man gillar dom senaste grejjerna, centos om man vill ha stabilitet och redhat om man har massa pengar (nu kladdar jag ner tråden)

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-03-16 17:54
Ursprungligen av studiox:

Tycker inte man ska köra linux i överhuvudtaget på desktop när OSX finns - men det borde väl vara underförstått Och om man ändå ska köra server så ska man köra ubuntu om man gillar dom senaste grejjerna, centos om man vill ha stabilitet och redhat om man har massa pengar (nu kladdar jag ner tråden)

Kanske inte desktop men workstation Vissa program finns inte i OSX...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-03-15 22:33

Håller på att försöka lägga in OpenSuSE 11.4 med rEFIt på en iMac. (Har alltid kört på annan hårdvara tidigare)

Är lite rörigt med EFI och bootloaders :/

Och där släpper vi den generella Unix/Linux/WS/server-diskussionen och återgår till att prata om OpenSuSE.

/Mod

  • Oregistrerad
  • 2011-03-16 19:33

Det finns väl inte så mycket mer att prata om - det är släppt. Om någon installerat det och vill säga något så går det väl bra.

Vad är speciellt med den här disten?

1
Bevaka tråden