Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft startar nedräkning för Internet Explorer 6

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kolla in den här: IE6 Countdown

Lite kul att Microsoft själva vill döda sin egen webbläsare...

  • Oregistrerad
  • 2011-03-09 13:41

Det är ju lika meningsfullt som om volvo skulle lansera en webbsida för att döda 240.. Om man använder IE så lär man ju inte gå till den sidan.

Det bästa vore om webbutvecklare dirigerade om sina användare till Microsoft för att uppdatera IE - så gör jag på mina sidor där tom IE 7 är ajja-baja.

Fanns ju den där "installera firefox light"-rutan som kunde se till att IE-användare fick upp?
Det var nån slags light-version av FF som gick på två klick. Tänkte att det skulle göra en revolution, men sen har jag inte hört nåt?

Vore soft om pyttemjuks webläsare kunde..jag vet inte vad. Sluta existera?

Att så många fortfarande kör IE6 i Kina förvånade mig. Kan man titta på dagens sajter med IE6? Bankärenden t.ex.? Kanske bara i Kina :-D.

Finns det statistik på användning av olika läsare - andelar - plattformar?

Ursprungligen av Zimmerman:

Att så många fortfarande kör IE6 i Kina förvånade mig. Kan man titta på dagens sajter med IE6? Bankärenden t.ex.? Kanske bara i Kina :-D.

Finns det statistik på användning av olika läsare - andelar - plattformar?

Har hört att den höga andelen i Kina beror på inhemska webbläsare som bygger på och identifierar sig som IE6. I Sydkorea beror det på nationella identifikations-/säkerhetslösningar som bygger på Active-X och kräver IE6.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-10 21:14
Ursprungligen av Zimmerman:

Att så många fortfarande kör IE6 i Kina förvånade mig. Kan man titta på dagens sajter med IE6? Bankärenden t.ex.? Kanske bara i Kina :-D.

Har du sett webbsidor i asien? Om du har tur så har dom lärt sig vad CSS är, men inte så troligt..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-16 09:30
  • Oregistrerad
  • 2011-03-16 09:46
Ursprungligen av xtrem:

Tolkar jag det rätt så har Netscape haft högre marknadsandel än IE haft när det varit som bäst.. Dom missade mosaic dock, det var tider det.

1
Bevaka tråden