Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byt profilbild på facebook - stöd sorgen i Japan.

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2011-03-15 16:49

http://apps.facebook.com/japanpicture/

Skrev ihop denna facebook app på eftermiddagen. Den tar din profilbild och lägger på en overlay med en japansk flagga och laddar upp den till ditt fotoalbum på facebook.

Vore kul om så många som möjligt vill använda denna.

Jag lagar ingen som helst information om användaren i appen, allt är anonymt och inga annonser eller annat skit visas på sidan (KISS)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-15 19:50

Får den inte att fungera, den står bara och laddar efter det att man godkänt "allow":at appen?

Ursprungligen av Tangen:

Får den inte att fungera, den står bara och laddar efter det att man godkänt "allow":at appen?

samma här

  • Oregistrerad
  • 2011-03-15 22:00
Ursprungligen av Tangen:

Får den inte att fungera, den står bara och laddar efter det att man godkänt "allow":at appen?

Asch då - Vad kör du för browser, och händer det fortfarande?

Ursprungligen av studiox:

Asch då - Vad kör du för browser, och händer det fortfarande?

Samma problem här i Safari 5.0.4.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-15 22:08
Ursprungligen av Capeman:

Samma problem här i Safari 5.0.4.

(svära), råkar du sitta på Bredband2 i malmö? I så fall ser jag dina requests men va helvete

kan du testa att gå till direktorn.com/facebook (Det är samma sida)

Ursprungligen av Goflorp:

Ni som känner för det här, sätt in pengar på vettig hjälporganisations konto.
Japaner blir inte hjälpta av att ni tänker på dem, de blir hjälpta av att ngn ger dem värme, mat och vård - det är det pengarna går till.

Finns väl inget som hindrar en från att göra båda delarna?

Ursprungligen av studiox:

(svära), råkar du sitta på Bredband2 i malmö? I så fall ser jag dina requests men va helvete

kan du testa att gå till direktorn.com/facebook (Det är samma sida)

Japp, stämmer bra. Fungerar tyvärr inte med den adress du angav, får: "An error occurred with Support Japan - Create your own profile picture. Please try again later.".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-15 20:34

Grymt fin tanke.

Men att byta profilbild i FB för att hedra katastrofen och arbetet i Japan? Är inte det snudd på sarkasm?

  • Oregistrerad
  • 2011-03-15 22:01
Ursprungligen av atomlab:

Grymt fin tanke.

Men att byta profilbild i FB för att hedra katastrofen och arbetet i Japan? Är inte det snudd på sarkasm?

Det vet jag inte - Tycker det är lika fint som att köpa en rosa band för att stöda bröstcancerforskning.

Ursprungligen av atomlab:

Grymt fin tanke.

Men att byta profilbild i FB för att hedra katastrofen och arbetet i Japan? Är inte det snudd på sarkasm?

Känns ju lite som att gå med i gruppen "Vi som hatar Jordbävningar" efter Haitikatastrofen.

Ni som känner för det här, sätt in pengar på vettig hjälporganisations konto.
Japaner blir inte hjälpta av att ni tänker på dem, de blir hjälpta av att ngn ger dem värme, mat och vård - det är det pengarna går till.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-15 22:18
Ursprungligen av Goflorp:

Känns ju lite som att gå med i gruppen "Vi som hatar Jordbävningar" efter Haitikatastrofen.

Ni som känner för det här, sätt in pengar på vettig hjälporganisations konto.
Japaner blir inte hjälpta av att ni tänker på dem, de blir hjälpta av att ngn ger dem värme, mat och vård - det är det pengarna går till.

Tanken är alltså inte att gå med i någon "supportgrupp". Applikationen gör absolut ingenting förutom det som jag precis skrev. Om man tycker det är en bra idé eller dålig det är ju precis upp till var och en.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-15 22:17

Precis, det fick jag med. Jag har uppdaterat appen i Facebook och nu fungerade det för mig - vet dock inte om det gör det för dig, om du vill får du gärna testa en gång.

Ursprungligen av studiox:

Precis, det fick jag med. Jag har uppdaterat appen i Facebook och nu fungerade det för mig - vet dock inte om det gör det för dig, om du vill får du gärna testa en gång.

Japp, nu funkade det fint!

  • Oregistrerad
  • 2011-03-15 22:32
Ursprungligen av Capeman:

Japp, nu funkade det fint!

Phew - min första facebook app, dessutom ihopkraffsad på 2.5 timme så jag blev orolig att gjort något korkat (inte helt otänkbart såklart) - Får se om det fungerar bättre nu...

Blev bilden bra? Jag valde att lägga den i högra nedersta hörnet (funderade att låta besökarna välja var den skulle hamna, det är ju inte så svårt rent tekniskt men tar lite tid)

Ursprungligen av studiox:

Blev bilden bra? Jag valde att lägga den i högra nedersta hörnet (funderade att låta besökarna välja var den skulle hamna, det är ju inte så svårt rent tekniskt men tar lite tid)

Ja, såg helt okej ut.

Bra initiativ, allt stöd är bra stöd!

Nu funkade det för mig

..och jag som just tog det stora steget och raderade min facebook.. (igen)

1
Bevaka tråden