Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem vid anslutning med iPhone (Tvångsavslut)

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick hem min nya mbp 13" för ca. 2 veckor sedan och den har fungerat klockrent från första uppstart.

Men nu hade jag tänkt mig att synka min iPhone till nya datan då jag gjort om en hel del bland låtarna och liknande i iTunes. Men under synkroniseringen kommer ett fönster upp som tvingar mig att starta om MacBooken utan några andra alternativ. Detta ser efter att mobilen varit ansluten i ca 1-2 minuter. När jag sedan startat upp datan igen efter tvångsavslutandet får jag skicka en felrapport till apple och sedan fungerar den lika bra som den alltid gjort...

Vad kan detta bero på?
Vad kan jag vidta för åtgärder för att slippa detta?

Hjälp skulle verkligen uppskattas. Tack på förhand!

//P Hammarlund

Jag har precis samma problem!! Men jag upplever att det bara händer om jag ha aktiverat Internetdelningen på iphonen! Någon mer??
/m

Ja jag kunde konstatera det med. Då detta inte sker om jag bara ska synka luren med iTunes.

Hittade denna tråd på FB och tänkte fråga om någon som kan mer kan bekräfta det som sägs i tråden?
Kan detta bero på Något hårdvarufel?

https://www.flashback.org/t1331173

/PH

Jag hittade några inlägg i något amerikanskt forum om samma sak!! Men det verkar ju vara någon sjukdom på mbp 2011 förhoppningsvis kanske det bara är någon mjukvaru härva finns det några fler som har stött på samma problem eller vet något om det?

/m

Ursprungligen av m.brange:

Jag hittade några inlägg i något amerikanskt forum om samma sak!! Men det verkar ju vara någon sjukdom på mbp 2011 förhoppningsvis kanske det bara är någon mjukvaru härva finns det några fler som har stött på samma problem eller vet något om det?

/m

Där ser man...Känns dock som det borde vara fler än vi som upplevt detta problem om det nu gäller 2011 utgåvan. Men får se vad dom säger på supporten... Skrik till om du hör något mer är du bussig

/PH

Liten update bara:

Snackade med supporten nyss och som du sa så är detta tydligen ett känt problem då de hade flera ärenden inne angående just detta. Docka hade det för tillfället ingen lösning på det så men dom jobbade tydligen på det så skulle kontakta dom i slutat på veckan för att få reda på hur felet ska åtgärdas.

/PH

OKidoki! ja där ser man! skönt att höra att det inte bara är vi som har problemet iaf! återkom gärna när du snackat med supporten!!
/m

Ja det ser ju onekligen ut som samma problem. Känns dock mindre kul att den på tre månader inte lyckats hitta någon lösning på de hela... Vi får verkligen hoppas att de kan ge mig ett svar på det hela på fredag när jag kontaktar dom igen.

Någon som kan svara på om datorn i sig (hårdvara) tar skada av denna Kernel panic? Finns det i så fall något sätt jag kan kontrollera detta på? Känns ju surt om min ca. 2 veckor gamla MacBook tagit skada av en bugg som legat på den sen köpet.

/PH

Ja det är med 32 & 64-bit mode verkar ju kunna vara en cell lös! Tycker dock att det borde fungera i båda lägena! Jag ska testa i 32-bit läge imorgon! Återkommer efter testet!!
/m

OK då har jag precis startat upp i 32-bit läge och har nu surfat i ca 15min med iphonen som modem via usb alltså verkar det vara något kompatibilitets problem med 64-bit mode och iphone/modem kopplat via USB

Så kör i 32-bit läge tills dom har kommit fram med någon annan lösning! här står det hur man ändrar default inställningarna i vilket läge datorn ska starta upp ( Mac OS X v10.6: Starting up with the 32-bit or 64-bit kernel )

återkom gärna med vad supporten säger på fredag!

//m

1
Bevaka tråden