Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmval till MB Pro

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte beställa en ny MB Pro men känner mig lite vilsen angående skärmalternativen. Den enda info jag hittar är:
"Om den högupplösta bildskärmen
Bildskärmen med 1680 x 1050-upplösning innehåller fler bildpunkter – till särskilt stor nytta när du arbetar med HD-innehåll i proffsprogram som Final Cut Studio, eftersom det ger en skarpare bild och mer bildskärmsutrymme att arbeta med.

Om glänsande och reflexfri
Välj den glänsande widescreenbildskärmen om du vill att grafik, bilder och video ska visas i fylligare färger och djupare svart — den passar exempelvis utmärkt för DVD-filer. Om du föredrar en bildskärm med antireflexbeläggning och matt i stället för glänsande visning kan du välja den reflexfria widescreenbildskärmen."

Kan någon guida mig? Pysslar en del med foton. Kör idag med en näradödenMB samt extern skärm från före istiden.

Gå till en butik och jämför själv.

Jag tycker det du kopierat/klistrat in talar om rätt bra vad respektive skärmtyp passar till för användningsområde.

Fick idag en MBP 2.2ghz med Hi-res glänsande skärm. Tyvärr så gulnar den ju längre ner man kommer på skärmen, men efter ett smidigt samtal med Apple så skulle de skicka en ny med express-leverans och jag får returnera den här utan problem.

Men strunt i det, upplösningen är riktigt fin. Det gör en märkbar skillnad om man (som jag) arbetar med t.ex. musikprogram och gärna vill ha så många av sina spår som möjligt synliga samtidigt. Angående "Anti-Glare vs Glossy" så finns det videos på Youtube där folk som har båda pratar om sina preferenser. Jag tycker att det finns fördelar med båda, för mig som mestadels sitter inomhus och inte har datorn där jag får mycket reflektioner från omgivningen så var glossy det "rätta" valet. Men i slutändan måste du kolla på vart du kommer använda datorn, till vad och hur mycket du egentligen bryr dig.

YouTube - 2010 MacBook Pro 15" Hi- Res Antiglare LCD Vs. MacBook Glossy LCD

YouTube - Matte v Glossy Macbook Pro's

1
Bevaka tråden