Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan InD CS4 Server exportera sv/v pdf?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-03-13 20:10

Var börjar man dra i det?

Inte mer än ID Klienten kan

  • Medlem
  • 2011-03-13 20:35

Ajdå. Kan du någon smidig workaround?
Hur är det med CS5 Server?

Skriva ut till PostScript och konvertera den till PDF. Det borde också fungera att ha en anpassad färgprofil och konvertera till mål.

Som Richard säger. Det är ju en gammal stötesten med InDesign i stort.
Har för mig att det fanns nåt argument mot att lägga in det, men kommer inte ihåg. Argumentet kom nog från Peter Constable så det fanns lite vikt i det, men jag minns som sagt inte riktigt hur det var.

Vet inte om du är hjälpt med nedanstående men;
Om du har tillgång till PitStop Pro kan du i efterhand mappa om färgrymden med "global change".

  • Medlem
  • 2011-03-15 16:37

Vet faktiskt inte, men vi vill helst inte bygga in fler moment i det befintliga flödet, i synnerhet inte om det inbegriper fler applikationer.

Vill helst inte, och blir tvungen till sammanfaller som bekant inte alltid. Det går även att applicera ett quarz-filter på PDF-filen, som alltså konverterar den i efterhand. Dessvärre är gråskalekonvertering mycket mer komplicerad än vad man tror om man vill ha ett bra resultat. Det program som gör det bäst är Acrobat, men det lär vara uteslutet i ert scenario.

  • Medlem
  • 2011-03-15 22:54

Vi trycker in den i en separat gråskalekanal i ColorFactory, kom jag på. Vi konstruerade flödet i går kväll, kanske är det riggat i dag.

1
Bevaka tråden