Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

a-Jays Four

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-22 11:40
Ursprungligen av ;:

Dom var snygga tycker jag.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-02-22 13:40
Ursprungligen av ;:

Jo, visst var dom snygga, men trådlöst ska det vara:

Bluetooth Headphones : Bluetooth Stereo Headphones : Bluetooth Stereo Headset Headphones : iPhone Bluetooth Headphones : iPod Bluetooth Headphones : Jaybirdgear.com

Jag gav ca 1200 kr + 400 kr i svensk moms för dessa, och jag lovar, det är kanonljud i dom!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-22 15:16
Ursprungligen av ;:

Personligen tycker jag att ju färre saker man behöver ladda desto bättre. (gäller även för möss och tangentbord)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-22 15:39

Jag rekommenderar dessa - Om Philips SHB9000 från Teknikmagasinet

Bra ljud över alla register och samtal fungerar riktigt bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-22 17:12
Ursprungligen av ;:

Philips SHB9000 är ju inte in-ear. Ska vi prata om "vanliga" hörlurar så kan starkt rekommendera B&W P5 Hrlur | Hi-Fi Klubben

Ursprungligen av ;:

Tips om andra hörlurar kan vi väl ta i den här tråden i stället:
http://www.99.se/tillbehor/225407-battre-horlurar-till-iphone.html

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-02-23 11:58
Ursprungligen av ;:

Ett litet faktafel har smygit in i artikeln, det engelska ordet silicon betyder kisel på svenska.

Själv kör jag Shure EC3 lurar som jag tycker fungerar ypperligt men dom ligger i samma prisklass som Monster Cable lurarna du jämför med. Skulle dock vara trevligt med fjärr på lurarna.

Ursprungligen av ;:

Köpte ett par a-Jays Four efter att mitt andra par vardagslurar (Creative EP-630i) dött fuktdöden. Enormt imponerad än så länge, priset är inte alls i paritet med ljudet om vi säger så

Rekommenderas å det varmaste!

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2011-03-12 23:53
Ursprungligen av ;:

Hur är det med L-vinkeln på kontakten, klarar man sig även om man har ett skal på mobilen?

Det ser ut som det ska klara sig enligt nån bild på deras hemsida, men är lite svårt att ögonmåtta proportioner.

Jag har en bumper på min iphone 4 och lurarna passar.

Bor du i Stockholm så har dom en butik på Ringvägen vid Skanstull.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-15 15:43

funkar utmärkt med både Apples bumper och exocase

Ursprungligen av ;:

Hur ställer sig Four mot Klipsch Image S4i? Någon som har input?

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2011-04-07 20:22
Ursprungligen av ;:

fick mina i måndags, ingen höjdarupplevelse ljudmässigt när man har ett par Grado RS1i som referens.. däremot är de ett rejält lyft jämte originallurarna och ett bra alternativ i övrigt.. Den flata kabeln är guld värd även om den ger obekväma ljud om man går/springer. Ljudet slår i öronen när kabeln dunkar mot bröstet eller så om man inte har den under en jacka/tröjja eller så den inte rör på sig så häftigt.

Lite väl dov ljudbild kan jag också tycka, men det verkar vara modet för tillfället. Absolut inte lika otrevliga som ett par Koss men ändå mer påtaglig bas än grado, som mig personligen har trevligast ljudbild (har provat mycket lurar i prisklassen under 8 tusen..

Jag vill iaf inte lägga för mycket pengar på ett par lurar jag har när jag tränar och åker tåg/buss, för det händer emellanåt att man fastnar i de, att man förlägger de eller så, det passar sig bättre med denna prislapp då.

Helt klart ett prisvärt alternativ

  • Medlem
  • Perstorp
  • 2011-05-05 19:14

Jag har ett par a-jays som jag använder till min htc desire z , de funkar bra med några undantag: volymknappar funkar inte dock kan man starta och stoppa musiken med mittenknappen. Men det konstiga är att när jag dubbelklickar så byter den låt samtidigt som den ringer upp den första på upprigningslistan vilket innebär att musiken stannar:s
någon som vet en lösning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-05 19:54

Hade mina i ca en månad. Sedan tappade jag dom..:'(. Efter att levt utan ett par vettiga högtalare i en månad panikköpte jag ett par Sennheiser MM50. Inte lika bra som a-Jays Four. Och dessutom är den platta kabeln ett klipp. Tänk att slippa kabelhärvan..:cool:

För priset av dessa lurar så är jag överlycklig.

Ursprungligen av ;:

Köpte dessa för en vecka sedan. Mycket nöjd förutom att sladden skaver lite på örat. Kanske en vanesak. Annars mycket prisvärda:)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-05-12 11:23
Ursprungligen av ;:

Hur är ljudupplevelsen gentemot beats tour som nämns i texten?

Jag vill ge ett litet omdöme om min upplevelse:

Bra ljud och grymt att dom inte trasslar.

Dock. Jag har skitsvårt att få dom att sitta i, har provat alla varianter av pluggar.
Min högra lur har från och till märkbart lägre volym. Kan inte hoppa framåt med kontrollen ( två tryck) .
När man går med lurarna så slår dom väldigt mot kroppen vilket både känns störande och påverkar ljudkvaliten.

Jag är inte supernöjd alls.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-05-12 19:28
Ursprungligen av jurassic579:

Jag vill ge ett litet omdöme om min upplevelse:

Bra ljud och grymt att dom inte trasslar.

Dock. Jag har skitsvårt att få dom att sitta i, har provat alla varianter av pluggar.
Min högra lur har från och till märkbart lägre volym. Kan inte hoppa framåt med kontrollen ( två tryck) .
När man går med lurarna så slår dom väldigt mot kroppen vilket både känns störande och påverkar ljudkvaliten.

Jag är inte supernöjd alls.

Har samma problem med min vänstra...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-25 08:21
Ursprungligen av ;:

De kommer tydligen i vitt också.

Jays - a-JAYS Four iPhone joins Apple in white

Uppdatering: Efter några månader för att sortera ut vad som är vanesaker och inte, tycker jag ändå att de inte är lika bekväma som mina Creative EP-630i var. Själva öronsnäckan är klumpigare och lite kantigare, vilket gör att de skaver. Inte så det är ett jätteproblem, men sitter man långa stunder med dem blir det lite störande. Den svarta färgen flagnar dessutom från sladdfjärren och de sitter inte riktigt optimalt i mitt ena öra. Ljudet är fortfarande lika bra men mikrofonen är ganska dålig.

När jag kör slut på mina a-jays blir det nog ett par Sennheiser MM30i i stället. Såvitt jag vet är det precis samma lurar som de Sennheiser och Creative jag körde med i flera år fram till i vintras, men med volymknappar på sladden och till ungefär samma pris som ett par a-jays. Om ingen annan har något bra tips till en allväderscyklist som plågar ihjäl sina lurar på regelbunden basis?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-31 12:17
Ursprungligen av ;:

Jag saknar en "klämma" för att fästa sladdarna på tröja/skjorta
//Peter

1
Bevaka tråden