Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radioapp med AVPlayer dör efter 2 timmar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag håller på med en radioapp och jag strömmar en mp3 ström med AVPlayer.
Jag har två problem just nu:
1) Appen dör efter cirka två timmars lysning.

2) Om man sätter paus på strömmen och sätter appen i bakgrunden en längre tid så kan jag inte starta strömmen igen.
Denna körs på UIApplicationWillEnterForegroundNotification och UIApplicationDidBecomeActiveNotification:

-(void)reActivateApp {
    [self setMusicInfo];
    [self setProgramTitle];
    NSLog(@reactivate);
    if(!radioPlayer) {
        NSLog(@"Creating player object!");
        [self createPlayer];
    }
}
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-12 13:23

Kör i debuggern och se vad du får!

När du säger debugger vad syftar du på då?
För Instruments indikerar inte på någon minnesläcka varför appen kraschar efter 2 timmar.

Tell me more!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-03-12 15:27

Spontant skulle jag gissa att det är minnesrelaterat. Har du implementerat applicationDidReceiveMemoryWarning?

Nej, det har jag inte ännu kanske borde göra det, men jag har kört appen genom iOS Simulator i 1,5 timme och inte en minnesläcka så långt.
Men det skadar inte att ha en NSLog i den funktionen bara för att.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-13 20:14
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Nej, det har jag inte ännu kanske borde göra det, men jag har kört appen genom iOS Simulator i 1,5 timme och inte en minnesläcka så långt.
Men det skadar inte att ha en NSLog i den funktionen bara för att.

Det behöver inte vara en minnesläcka rent formellt, om du har en pekare till objektet. Det kan vara ett livs levande objekt som bara blir så stort att systemet känner att nu e de nog.

Det finns inte så mycket RAM i en iOS-enhet, och det finns inget virtuellt minne, så systemet är ganska strängt!

Vänligen, Ylan

Jo det är det jag misstänker Ylan men hur kommer jag runt detta då? För det har väl Spotify, FStream gjort? Eller? Jag har aldrig testat faktiskt... En av mina betatestare älskar denna radiostation och lyssnar på dem hela dagarna så det var hon som upptäckte detta.

Ska jag göra en fuling och skapa det nytt då och då?

1
Bevaka tråden