Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

35+8+12 dialoger för att installera Office 2008

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-03-11 23:32

Jag tror att du har haft alldeles för lite att göra idag, men det är lite trevlig onödig kunskap.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-03-12 00:35

hahahah Microsoft i ett nötskal.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-03-12 01:47

Ser för otroligt ut för att vara sant. Men det personifierar väll MS till stor grad.

Haha - vilken grej!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-03-12 09:02

Ja vad säger man? Microsoft! Påminner om tiden då man matade disketter för att installera word, hur många som helst och en del av dem fick man mata in flera gånger.

  • Medlem
  • 2011-03-12 10:42

Hm... Jag råkade ta en bild två gånger i går, och när jag skulle kasta duplikatet slängde jag fel fil. En fil användes alltså två gånger i kollaget och en kom aldrig med. Nu är duplikatet borta, men den som saknades hade jag redan raderat. Och jag går inte igenom installationen en gång till för att skapa en ny...
Bilden ovan innehåller alltså 34 bilder fast det var 35 rutor att ta sig förbi.

Eftersom du tog med 12.1.0-uppdateringen så borde det egentligen vara ännu fler bilder, för det finns ju fler uppdateringar.

Efter 12.1.0-uppdateringen, så dök väl 12.2.0-uppdateringen upp.

Och sedan 12.2.8.

  • Medlem
  • 2011-03-12 11:47

Kanske det? Jag har ingen koll på uppdateringarna. Detta är vad officeinstallerarer bad mig gå igenopm utan att jag gjorde några val över huvud taget. Då är det ju ännu konstigare att jag inte ens har fått den näst senaste uppdateringen...

  • Medlem
  • 2011-03-13 23:27

Messenger var inte färdig när man skulle ha den, trots att den var parkerad i Dockan efter Officeinstallationen.
Ytterligare åtta dialoger blev det...

  • Medlem
  • 2011-03-13 23:47

Och så de 12 sista för uppdateringen av Office. Undrar om det kommer att krävas mer än dessa 55 dialoger att ta sig igenom för att ha en uppdaterad Officesvit...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-14 00:21

HeHeHe, Du måst dock ändra rubriken till 55, HaHa

Ja det är parodiskt, men i ärlighetens namn så gäller det alla program som använder sig av Apples egen installerare, som kräver massor av steg. Sen blir det lite extra för att du har uppdateringar, men det beror ju på att du har fel installationsprogram.

Likaså inkluderar du ju konfigurationssteg, som ju är svåra att tänka bort, för någon gång måste man ju fylla i informationen.

Inte för att jag inte håller med dig, men jag tycker att det förtjänar att påpekas att det är lite självförvållat också

  • Medlem
  • 2011-03-14 10:26

Jag menar förstås inte att det ska räcka med d.n.d-installation men 55 dialoger? Kom igen!

  • Oregistrerad
  • 2011-03-14 11:36

Tycker faktiskt det där visar mer på att Apples installer är korkad. Oavsett vilket program du installerar på en mac måste du klicka MINST 7 ggr.

Saknar amiga-os och installeraren där man får välja nivå på första steget (automatiskt, semi-automatiskt, manuell) - väljer man automatiskt får installeraren inte fråga en enda fråga utan man kommer till avslutad direkt. Dvs två klick (om man räknar "färdig" som ett klick)

Microsoft har varit snälla och använder numera Apples egen installerare (skript) och där går det säkert inte att baka in uppdateringar, vilket gör att det blir ett par steg. Att office 2008 kräver rosetta vet vi ju, och det är ju inte heller microsofts fel att Apple numera inte inkluderar rosetta (och i Linon kan du fetglömma att köra 2008)

Så jag håller med dig, det är dumt, men det är lika mycket Apples fel.

Ps. När jag installerar Office på windows behöver jag inte klicka på en enda dialogruta, men det är ju lite överkurs för macnördar. Ds

  • Medlem
  • 2013-03-14 13:41

Här är resultatet för Office 2011, utan Messenger nota bene.

1
Bevaka tråden