Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Servern har ändrat teckenuppsättningen, jag kommer inte in!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Ett akutproblem!
-jag loggade in på en av våra servrar ikväll och startade om den via VNC, men efter omstart verkar servern ha bytt teckenuppsättning, jag kommer varken in remote via VNC eller på direktansluten skärm, det är bokstaven ä som saknas, går det att lösa på nåt vis, någon som vet?

Rimligen borde du kunna trycka på ¨ och sedan på a, för att få ett ä. Som när du skriver tyskt ü, du vet.

Kan du inte använda copy & paste från ditt lokala skrivbord?

Inget av ovanstående fungerade, jag provade både copy/paste och kombinationstecken, men det hjälpte inte...
Istället för att lägga energi på att försöka installera om 10.4 på en xserv från 2003 som saknar DVD-drive så vart det en ny Macpro server,
och det var verkligen dags, även om den gamla gått som tåget 24/7 sen 2003 (förutom uppdateringar förstås!
Men vi har en xserv till i drift, och ännu vet ingen hur gammal en xserv kan bli..

Tack för hjälpen ändå.

Mvh Jenny

Ett tips är att aldrig använda svenska tecken i lösenord. Det riskerar bara att ge problem.

Haha - slutet gott, allting gott. Er nya Mac Pro server kommer vara ungefär 234 gånger så snabb gissar jag

Ursprungligen av Björnström:

Haha - slutet gott, allting gott. Er nya Mac Pro server kommer vara ungefär 234 gånger så snabb gissar jag

Ja det vart en himla skillnad!!
Det känns som den kunnat springa i cirklar runt den gamla..

1
Bevaka tråden