Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny produkt: Tangentbord med iPhone-docka (touchpadfunktioner)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta är en produkt som redan finns på den Koreanska marknaden, men som just nu håller på att vidareutvecklas för att anpassas efter våra krav. Halvvägs in i arbetet så har jag dock börjat tveka på dess "selling point" och vill därför bara höra lite åsikter. Kanalen är försiktigt positiv, vad som talar för är att det är en relativt unik produkt som funkar med en väldigt populär plattform, nackdelen är att produktens behov är relativt begränsat.

Information om produkten:
Du dockar din iPhone/iPod Touch, du får då samma funktioner som om du sätter in den i en vanliga docka, plus:

Möjlighet att använda din iPhone/iPod Touch som touchpad (stödjer multitouch och hela kittet)
Möjlighet att använda din iPhone/iPod Touch som numeriskt tangentbord

Sen kan man switcha om tangentbordet så att det styr din iPhone/iPod Touch:

Möjlighet att skriva SMS, Mail osv direkt i din iPhone/iPod Touch
Möjlighet att styra musik och volym*
Snabbknappar för sök, lock, keyboard

* ljud ut via antingen datorns högtalare eller via din iPhone/iPod Touch, ej klart vilket i dagsläget.

Övrigt:
Tangenterna kommer från samma tillverkare som gör tangentborden åt bla Asus och Sony
Nästa sample kommer stödja dockning även med "standard-bumpers och -skydd"
Möjligtvis så kommer det även erbjudas trådlöst
Givetvis så är allt certifierat och testat av Apple

Slutkundspris 800:-

Åsikter?

Skeptisk. Kul grej, men inget som jag skulle vara beredd att betala för.

Såg cool ut men jag skulle nog inte beställa en till mig själv!

Ser ball ut, men vad händer när Apple ändrar designen så det inte passar att docka längre? Måste man köpa en ny då för 800:- ?

http://www.engadget.com/2010/11/08/omnio-wowkeys-and-iphone-team-up-to-build-a-better-eee-keyboard/

  • Administratör
  • Lund
  • 2011-03-10 18:28

finns det trådlöst? och kan det då fungera som tangentbord enbart till iphonen på ex. resor?
Hur stort är det?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-03-10 18:48

För de med en PC, ja. Vi som har Mac, nej.

1
Bevaka tråden