Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med dokumentlänkar och bokmärken i Powerpoint

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vellinge
  • 2011-03-10 13:53

har vissa bekymmer med att skapa hyperlänkar till dokument i min hårddisk och också sätta in bokmärken i powerpoint presentationen. Var ganska enkelt i Windows världen men nu stöter jag på patrull. Måste döpa om worldokument så det inte finns åä och ö och den tåler inte heller dokumentnamn med mellanslag. skall det vara så?

Jag kan inte heller hittar hur jag sätter in bokmärken i powerpoint dokumentet eller hur jag skall länka till olika sidor i presentationen.

Tacksam för hjälp
Stefan

Jag har förtydligat trådens rubrik. Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om.

/Mod

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2011-03-10 13:58

Tack Jesper..är ny här så lite barnsjukdomar må förlåtas /Stefan igen

Vilken version av Powerpoint pratar vi om?

Vilken version av OS X har du?

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2011-03-10 14:08

Skattar gott...ja som det kan bli...så klart jag menar Word dokumentet
har office för mac version 12.2.8
Stefan åter en gång

Japp, nu är frågeställningen tydligare. Tack!

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2011-03-10 14:10

Skall försöka vara lite tydligare. Tidigare när jag arbetade i windows miljö och gjorde en powerpoint presentation i vilken jag tex skulle länka till ett worddokument var det bara att hänvisa till en fil med det namn den hade...gör jag samma nu när jag skapar hyperlänken blir å ä och ö en hög med procenttecken mm ...samma blir det och filen har ett namn med mellanslag.... länken med dessa tecken i powerpointpresentationen fungerar givetvis inte då

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2011-03-10 14:11

Tydlig nog????

Ursprungligen av Legal:

...Måste döpa om worldokument så det inte finns åä och ö...

Vad är "worldokument"? Menar du Word, och i så fall - vad har det med den här Powerpoint-frågan att göra?

Ursprungligen av Legal:

...den tåler inte heller dokumentnamn med mellanslag...

Vad är "den"? Vem är det som inte tåler de dokumentnamnen?

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2011-03-10 14:06

Har version 12.2.8
och arbetar i Mac OS X version 10.6.6

1
Bevaka tråden