Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya tangentbordet till eMac

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det nån som köpt en eMac efter senaste speedbumpen? Dvs då den fick 1Ghz G4. Vad jag undrar för är att jag är nyfiken på det nya tangentbordet som följde med. Det ska ju se lite annorlunda ut men det finns inga riktigt bra bilder på det. Så om nån tagit egna bilder på det eller vet en sida där det finns så berätta det gärna här.

De som finns på applestores sida vet jag redan om.

titta här:

apple tgb

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-10 17:30

Det är slankare än tidigare. Men Apple kunde ha låtit den numeriska delen vara löstagbar eller en helt separat del.

Apple gör snygga och bra tangentbord tycker jag. Det nya tangentbordet verkar ha flytta USB-portarna från sidan till mitten av bordet. Det fattas dock blåtand i dom. Det vore ju synd om jag var tvungen att köpa ett MS-tangentbord för att komma åt blåtand. Dom ser ju ut som en utspilld barbapappa.

  • Medlem
  • 2003-06-10 18:22

Det är inte helt olikt det gamla tangentbordet till Apple IIgs... Regression, är det kul?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-06-10 18:35

Jag tycker det är hur snyggt som helst. Att det påminner om tangentbord av ett äldre snitt gör mig inget så länge det är vackert! Själv är jag förtjust i 60-talets inredningsestetik och undrar hur ett tangentbord skulle se ut från den tiden.:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-10 18:37

Det skulle vara av orange akrylplast!

LC-tangentbordet (med fyrkantiga strömbrytaren + tillhörande musen) var ju skitsnyggt! Apple borde tillverka det igen fast i snyggare färg.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-06-10 18:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Det skulle vara av orange akrylplast!

LC-tangentbordet (med fyrkantiga strömbrytaren + tillhörande musen) var ju skitsnyggt! Apple borde tillverka det igen fast i snyggare färg.

Någon bild på det? Jag hade en Classic tidigare och det medföljande tangentbordet var hur snyggt som helst. Litet och nätt. Tangentborden till PC på den tiden var stora som hus.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-10 18:54

Det är ju det här tangentbordet:

Mycket nätt och bra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-10 18:57

Någon som minns Apple Adjustable Keyboard då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-10 18:59

Mer information (på japanska, men det förstår väl alla?) här!

  • Medlem
  • 2003-06-10 19:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Någon som minns Apple Adjustable Keyboard då?

Det hade jag glömt, men jag hade ett sånt kopplat till en tidig PPC på ett jobb. Kändes aldrig helt OK, tyckte jag.

Jag hade ett sånt en gång, det var ett riktigt skittangentbord.

  • Medlem
  • 2003-06-11 15:34

Jag hatar alla dessa "ergonomiska" tangentbord som är bulliga och där tangenterna är uppdelade med ett stort mellanrum i mitten. De går ju inte att skriva på!!!:mad:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-11 16:05

Jo, de är tydligen suveräna - om man kan den riktiga fingersättningen.

  • Medlem
  • 2003-06-11 16:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Jo, de är tydligen suveräna - om man kan den riktiga fingersättningen.

Den har jag lärt mig, men tyvär så är jag för lat för att börja använda den.:D

1
Bevaka tråden