Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 4.3 släppt!

Tråden skapades och har fått 144 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Finns nu att hämta via uppdateringsknappen i iTunes.
Det går trögt just nu, så vänta gärna tills jag laddat ner färdigt:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-09 19:19

Den slank ned snabbt. Håller på och uppdaterar nu.

Hämtade GM-versionen för nån dag sen via direktlänk när den släpptes.

Safari är faktiskt märkbart snabbare och AirPlay har blivit betydligt mer användbart.

Bra!

Nog går det trögt alltid. Och inte blir det bättre av att frugan sitter och laddar ner uppdateringen samtidigt

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-09 19:29

Tankar ner på 2 minuter

Yes!!

Tankade ned på 46 sekunder

Safari känns betydligt rappare på många sidor.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-03-09 19:45
Ursprungligen av gauntman:

Tankade ned på 46 sekunder

Safari känns betydligt rappare på många sidor.

Det går extremt segt för mig. 46 minuter kvar och jag har inte fått hem hälften ens.

Spännande!

22 minuter....

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-03-09 19:56

Oj, jag fick multi-task gester, skulle inte de sparas till senare? Funkar jäkligt bra iaf!

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-03-09 19:57
Ursprungligen av krox:

Oj, jag fick multi-task gester, skulle inte de sparas till senare? Funkar jäkligt bra iaf!

Vilka?

Ursprungligen av krox:

Oj, jag fick multi-task gester, skulle inte de sparas till senare? Funkar jäkligt bra iaf!

Jo precis, de fanns med ett kort tag i en av betorna. Men du kanske har kvar den inställningen fastän det inte finns i Settings längre. Så själva funktionaliteten finns i iOS, men användaren kan inte komma åt den.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-03-09 19:57

Knappt 30 sekunder... fast klockan har ju hunnit bli lite mer och jag sitter på 100Mbit fiber

Ursprungligen av kainen:

Knappt 30 sekunder... fast klockan har ju hunnit bli lite mer och jag sitter på 100Mbit fiber

Har också 100Mbit fiber och det står 78 minuter. Tror inte det är fibern som är långsam ikväll.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-09 22:25
Ursprungligen av korthoga:

Har också 100Mbit fiber och det står 78 minuter. Tror inte det är fibern som är långsam ikväll.

Ljusets hastighet är nog lite svårt och påverka. Själv har jag 115 Mbit, snabbare än "fiber" och det tog 5-8 minuter för mig beroende på om det var ipad eller iphone jag tankade.

Ursprungligen av studiox:

Ljusets hastighet är nog lite svårt och påverka. Själv har jag 115 Mbit, snabbare än "fiber" och det tog 5-8 minuter för mig beroende på om det var ipad eller iphone jag tankade.

Har du också Telia? Brukar ligga på 115Mbit efter Telias spärr gått in. Kan få 1000Mbit så när man börjar tanka så går det upp upp upp för att sen lugna sig och hamna runt 115Mbit. Försökt ladda ned hela kvällen men får bara felmeddelanden. Får vänta tills imorgon och se vad som händer då.

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-03-09 19:59

Hmm, nej jag har dem som ett val i Settings!

Har inte haft någon beta installerad alls, uppdaterade från 4.2.1... funkar fantastiskt bra faktiskt, svepa med 4 fingrar åt sidan för att byta program är AWESOME!

Aha! När jag kollar lite närmare har jag faktiskt dem också.

Suveränt att de kom med.

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-03-09 20:03
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Aha! När jag kollar lite närmare har jag faktiskt dem också.

Suveränt att de kom med.

Fantastiskt! kommer verkligen förbättra mitt användande av iPaden. har faktiskt påpekat den funktionen från i princip dag 1 med multi-task på paddan.. Tycker det är mycket märkligt att detta inte nämns av Scott på presentationen som en feature....

Nöjd oavsett

Nån som testat hotspot? Funkar det?

Hotspot funkar utmärkt! Smidigt och väl utformat, lättare kan det inte bli!

Var ställer man in det där med 4 fingrar?

Edit eller gäller det bara iPad?

Ursprungligen av rikard.agren:

Var ställer man in det där med 4 fingrar?

Edit eller gäller det bara iPad?

Bara iPad. Settings > General > Multitasking Gestures.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Bara iPad. Settings > General > Multitasking Gestures.

Bara för utvecklare.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Bara iPad. Settings > General > Multitasking Gestures.

Hittar inte denna heller?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Bara iPad. Settings > General > Multitasking Gestures.

Ursprungligen av EricBradley:

Hittar inte denna heller?

Det löste sig.
Använd Xcode så får ni andra också Multitouch Gestures.

Ursprungligen av EricBradley:

Det löste sig.
Använd Xcode så får ni andra också Multitouch Gestures.

Det går väl bara om man är utvecklare?

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-03-11 10:42
Ursprungligen av EricBradley:

Det löste sig.
Använd Xcode så får ni andra också Multitouch Gestures.

Jag installerade Xcode på datorn jag synkar iPaden med imorse men jag får inte fram Multitasking Gestures (Jag har synkat iPaden efter installationen).
Är det något mer jag måste göra?

Ursprungligen av kainen:

Jag installerade Xcode på datorn jag synkar iPaden med imorse men jag får inte fram Multitasking Gestures (Jag har synkat iPaden efter installationen).
Är det något mer jag måste göra?

Högerklicka på iPad-ikonen till vänster, Use for development, logga in, vänta på grön indikator bredvid ikonen. Sedan stänger du settings på iPad via multitasking-fältet och startar settings igen. Voila.

Ursprungligen av kainen:

Jag installerade Xcode på datorn jag synkar iPaden med imorse men jag får inte fram Multitasking Gestures (Jag har synkat iPaden efter installationen).
Är det något mer jag måste göra?

Kör igång Xcode och koppla ihop iPaden.
Tryck på "Use For Development"

Bevaka tråden