Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac fungerar inte i Chrome 10

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-08 21:26

Uppdaterade precis till Google Chrome 10 som släpptes tidigare idag. 99mac verkar inte fungera något vidare längre, mycket har blivit vitt (se bifogade bilder) och sidan kraschar konstant.

Finns en liknande tråd här:
http://www.99.se/feedback/284901-99mac-fungerar-daligt-med-chrome-dev-v11.html

Väldigt dåligt att dessa fel uppstår (jag förstår inte varför just Chrome inte fungerar) eftersom många använder Chrome numera - runt 20% av besökarna!

Css/js relaterat, kan felsöka lite imorn men nu sitter jag på ipaden och har inte firebug eller chrome tillgängligt.

Ett av problemen är ju att ni använder firefox specifika css taggar?
tex
-moz-border-radius
-moz-box-shadow

chrome vill ju ha dessa:
-webkit-border-radius
-webkit-box-shadow

ett annat problem verkar vara en float:left på #page_wrapper::before. tar man bort den så funkar logga in sidan. (om man trycker svara utan att vara inloggad)

Ursprungligen av =JoNaZ=:

Ett av problemen är ju att ni använder firefox specifika css taggar?
tex
-moz-border-radius
-moz-box-shadow

chrome vill ju ha dessa:
-webkit-border-radius
-webkit-box-shadow

Det är vB som bara ha -moz-varianterna. På de ställen som vi har gått igenom har vi lagt till både -webkit-* och ibland även CSS3-motsvarigheterna. Om du kollar i CSS:en så finns det massor av webkit där också. Men vi har inte städat upp all vB-kod (ännu).

Ursprungligen av =JoNaZ=:

ett annat problem verkar vara en float:left på #page_wrapper::before. tar man bort den så funkar logga in sidan. (om man trycker svara utan att vara inloggad)

Ja, däri ligger problemet med bakgrunden. Koden är en del av Sticky Footer som jag använde för att förankra sidfooten i botten av sidan, en fix för IE8 och Opera. Frågan är hur viktig den är... ska undersöka det.

Tack för tipsen! Jag har skickat vidare till Adrian & Arvid!

  • Medlem
  • Harestad
  • 2011-03-09 12:08

Ouch, nu uppdaterade Chrome sig själv och 99Mac blev trasigt. Håller tummarna att ni hittar problemen snabbt!

//Skrivet i Safari

Jag har gjort en liten ändring, testa nu, ni som hade problem med Chrome 10!

Jag garanterar inte att det fixar krascher, men det ser bra ut här hos mig iaf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-09 15:03

Funkar för mig med senaste officiella versionen (10)

testar med dev (11) snart

Edit: 11an funkar nu också

  • Medlem
  • Harestad
  • 2011-03-09 21:56

Nu ser det bra ut igen! Allt verkar funka. Skriver detta från Chrome 10.

1
Bevaka tråden