Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pioneer låter dig skicka spellistor till din förstärkare från din iphone

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2011-03-08 18:53

Hands-on: Pioneer Air Jam iOS app

Lite trevligt på fester, alla kan bidra med vad det är för musik som ska spelas

Kan man inte redan det med Apple's egna remote-app?

Men ganska snyggt gränsnitt må jag säga, och kul att de satsar.

Ursprungligen av Leftrustle:

Kan man inte redan det med Apple's egna remote-app?

Men ganska snyggt gränsnitt må jag säga, och kul att de satsar.

Skillnaden här är att flera användare kan ansluta och dela musik, t.ex. lägga musik i "kö" eller helt enkelt ta över och byta låt. Helt klart en kul party pryl..

//Stefan

  • Oregistrerad
  • 2011-03-08 22:22
Ursprungligen av Leftrustle:

Kan man inte redan det med Apple's egna remote-app?

Men ganska snyggt gränsnitt må jag säga, och kul att de satsar.

Nej, apples remote app kontrollerar itunes, denna kontrollerar din pioneer förstärkare - för denna behöver du inte ens en mac om jag fattat det rätt.

Ursprungligen av studiox:

Nej, apples remote app kontrollerar itunes, denna kontrollerar din pioneer förstärkare - för denna behöver du inte ens en mac om jag fattat det rätt.

Ok, så man använder varje iPhones musik. Snyggt.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-09 10:59
Ursprungligen av Leftrustle:

Ok, så man använder varje iPhones musik. Snyggt.

Den delen förstod jag inte riktigt faktiskt, men jag fattade det som att det är musiken som finns i förstärkaren som man väljer bland, inte det du har i din telefon.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-09 11:17
Ursprungligen av Leftrustle:

Ok, så man använder varje iPhones musik. Snyggt.

Ja det fungerar så. Annars vore det för omständigt.
Undrar bara hur det blir när 10 personer som har helt olika musiksmak styr receivern och avbryter varandras låtar stup i kvarten..

"The Pioneer Air Jam iOS app connects devices to a receiver via Bluetooth and then the users get to pick playlists. Each individual users can add music tracks from their device to the group playlist and each selection is placed in sequential order.

A little fun thing is that if you don’t like the track playing, you can switch it to something else using your iDevice. The Pioneer Air Jam iOS app is also smart enough to know that when an iDevice leaves the connection, their tracks will be removed from the list.

The Pioneer Air Jam iOS app will also let you look up songs on YouTube and stream those to the receiver. Of course, you can’t stream the video itself unless you’re physically connected to the receiver but I can still find this useful because YouTube generally has a lot of live performances that still sound pretty good."

Senast redigerat 2011-03-09 11:42
  • Oregistrerad
  • 2011-03-09 12:42
Ursprungligen av Tabb:

Ja det fungerar så. Annars vore det för omständigt.
Undrar bara hur det blir när 10 personer som har helt olika musiksmak styr receivern och avbryter varandras låtar stup i kvarten..

Ungefär som när 10 personer slåss om spotify-listan på en fest alltså? Inget ovanligt med det.

1
Bevaka tråden