Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Outlook i Office 2011 fungerar inte

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Installerade Office Mac Home and Business 2011
Körde en större uppdatering av sviten.

Började arbeta med Outlook
Importerade fr Entourage
Började att ta bort mail från papperskorgen i Outlook så plötsligt stängde programmet ned.
Nu kan jag inte starta Outlook alls. Har provat starta om datorn etc

Eftersom epostprogrammet är en mycket viktig del i mitt företag så kommer inte Outlook användas alls. Börjar det så här illa direkt så vet man inte vilket skit som kommer senare OM man skulle få det att fungera.

Alltså, en varning till er som tror att ni ska få något bättre med Outlook 2011.

Man ska nog eftersträva att undvika Microsofts produkter i Mac så långt det går för att få trygghet och stabilitet.

Ursprungligen av schröder:

Alltså, en varning till er som tror att ni ska få något bättre med Outlook 2011.

Ursäkta språket, men vad är det för trams?

Office 2011 är ett stort steg framåt jämfört med 2008

Jag kör Office 2011, och har importerat mail m.m. från Entourage 2008. Inga problem alls.

Jag delar med mig av min erfarenhet och den är precis som jag har skrivit.

Jag kallar det inte trams om ett program redan så tidigt börjar ställa till det.

Tycker du jag ska lita på något som inte fungerar??? Programmet kan inte ens startas men det kanske man kan kalla trams...

Jag har extremt mycket uppdrag just nu så jag är inte så dum att jag försöker lägga ned tid för att försöka få Outlook att starta och KANSKE fungera sedan, utan jag håller mig givetvis till min tidigare lösning som fungerar.

Visst kommer jag prova att få det fungera längre fram när jag har det lugnare i företaget och inte riskerar en massa pengar.

Ursprungligen av schröder:

Tycker du jag ska lita på något som inte fungerar??? Programmet kan inte ens startas men det kanske man kan kalla trams...

- Detta är inget generellt fel. Outlook funkar ju hos alla andra.
- Det har råkat hända något vid din installation, men sånt går ju att fixa - under förutsättning att man är mottaglig för hjälp.

Men om man gör som du - ger upp direkt, och "använder den andra toaletten i stället" - då tycker jag att man ska hålla gnällandet för sig själv, och inte gå ut och "varna" för ett program som fungerar alldeles utmärkt för alla andra.

Låt oss hjälpa dig och guida dig till att fixa din Office 2011-installation, i stället för att du bara spyr galla över allt och alla!

Jag förmodar att du har någon form av backup på dina gamla Entourage-uppgifter. Gör då så här:
- Se till att OS X är helt uppdaterat med alla tillgängliga uppdateringar.
- Avinstallera allt (och då menar jag verkligen allt) som har med Office att göra. Inställningsfiler, Application Support-filer, m.m.
- Installera Office 2011 igen
- Installera tillgängliga uppdateringar till Office 2011 - f.n är det version 14.0.2
- Importera sedan dina mail

  • Oregistrerad
  • 2011-03-07 18:54

Som du kanske vet (eller inte vet verkar det mera som) så är program komplicerade och omfattar flera miljoner rader programmeringskod. Det händer att det blir fel ibland.

Du har rätt till support hos microsoft så jag föreslår att du ringer dom och berättar vad som är fel så kan dom säkert lösa det problemet åt dig.

Eftersom du verkar vara företagare (?) så kanske du är mån om att inte förlora information och således angelägen om att få problemet löst? Eller om du hyr ett kontor och avloppet slutar fungera flyttar du då omedelbart ur och skaffar ett nytt kontor? I så fall är du nog ingen vidare bra företagare.

Sluta nu snälla du

Förstår du inte: Varför ska jag vara en idiot och lägga krut på detta fel när jag har fullt upp med uppdrag när jag har en lösning som duger.

Om jag hyr kontor så använder jag den andra toaletten istället, ungefär samma sak.

Jag hör att du inte är någon företagare i alla fall.

När det gäller datorer så är jag 46 år idag och undervisade redan när jag var 15 år på Komvux och ABF bl a.

Jag slutar denna meningslösa konversation med dig nu i alla fall.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-07 19:30

Då kan man ju undra varför du i så fall spyr galla här på ett trevligt forum. Jag var faktiskt inte otrevlig på något sätt utan försökte hjälpa dig.

Jag är egen företagare sedan 7 år tillbaka och driver mängder med verksamheter, bland annat IT-hosting och IT-konsult, har även jobbat som IT-chef i ett par år.

Men jag håller med dig, vi lägger ner den här diskussionen, och framtida också kanske verkar det som. Lycka till med att använda andra toaletten.

Du har en krasch vid uppstart. En del vet säkert om vad du har för problem.
En del vet t o m vad som orsakar det här - iaf har de rätt goda idéer kring det.

Men, ingen vill hjälpa en sur jävel.

Antingen försöker du bidraga med tillräckligt med information och uppbåda tillräckligt med entusiasm med oss människor som sitter här alldeles oavlönade på våg egen tid och försöker hjälpa till eller så kan du betala ngn konsult 800:-/timman.

Jag kör bara med online mail (Yahoo, Hotmail) så jag kör inte Outlook/Entourage själv, men måste tillägga att Office 2011 är utan tvekan det bästa Redmond någonsin har åstadkommit och är i mitt tycke inta alls opålitligt (och ni som känner mej vet vad jag tycker om Redmondborna). Kan iof tillägga att Mac avdelningen på Micro$oft är totalt skiljd från PC sidan.

1
Bevaka tråden