Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes kontroll av podcastpublikationer.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Valde denna forumdel för ämnet - om jag hamnade fel (hittade inget om Podcasting) så flytta tråden.

När man vill publicera en podcast-feed genom iTunes Store så kontrolleras den först - det kan ta flera dagar. Kanske dom bara "validierar" att länken till feeden (xml-filen) är rätt och kör sedan på - att det tar flera dagar kanske bara beror på att dom har ett kösystem för att fördela serverbelastning.
OM dom dessutom kontrollerar innehåll (dom är ju som amerikanskt företag nevrotiska mot sex och terrorism t.ex. - eller sunt nevrotiska angående upphovsjuridiken) - hur görs då detta?
Det kan ju inte handla om att människor kontrollerar innehåll - då skulle dom nog behöva anställa ett par miljoner nya medarbetare :-D. Tror ni att dom har någon slags algoritm i servern som analyserar filerna? Eller? teori? Eller är det bara en koll av länken till xml-filen?

YouTube: Ibland när jag publicerar filmer på YouTube så får jag ett mail från dom om att det finns upphovsmanna-anspråk på ljudinnehållet på filen (från en annan kontoinnehavare - det kan vara solosnubbar eller stora bolag). Redan efter någon timme. Det förklaras att man inte ska göra något utan bara avvakta och det rinner alltid ut i sanden efter en tid...eller; det händer inget mera. Dessa upphovsmanna-anspråk är alltid felaktiga - musiken/ljudet ägs alltid av mig själv eller min uppdragsgivare. Men det är ovidkommande i den fråga jag ställer:
Vad är det för algoritm som dom änvänder? Är det en parameteranalys av ljudfiler - längd, amplituser, frekvenser - som sedan matchas mot nyupplagt material? Vad tror ni?

Jag kan i alla fall säkert fastslå att dom skjuter i blindo - eller i alla fall att systemet är otroligt luddigt och troligtvis bara en grej YouTube lagt till för att visa god vilja gentemot upphovsmannaproblematiken och dom stora mediahusen som hela tiden är på YouTube med advokater och hot. Det funkar alltså inte - som mycket annat på Nätet - men jag tycker det är intressant ur teknisk synvinkel (Google brukar ju ha spännande projekt/matematik/koder på gång) :-). Vad tror ni - hur funkar det?

Samplesnutt skickas via ngt API in i Shazamliknande gegga som svarar med om det finns ngn upphovsrättsägare på det hela.
Om så finns genereras ett mail till den som lagt upp det hela.

1
Bevaka tråden