Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Begagnatpriser på MacBook Air före 2010

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur ser ni på begagnatpriserna för MacBook Air av generationen före "slutet av 2010" - dvs den traditionella 13" versionen?

Det borde vara en modell som är minst lika populär som MacBook - särskilt om den är utrustad med SSD disk (snabb!). En ny 11" MacBook Air med 1.4GHz Core2Duo och 64GB SSD kostar 9495kr.

Vad får man för en 13" 1.86GHz Core2Duo med 64GB SSD?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-03-07 13:57

Det är möjligt att tangtbordsbelysningen är mindre värd än vad man kan tro. Jag tillhör dock dom som uppskattar den finessen oerhört. Dock tror jag att den långa tiden mellan pre-SSD och SSD talar till nackdel för oss pre-SSD-ägare (är själv en Rev A-SSD:are) då CPU och minne har gjort den senaste generationen mycket attraktiv.
Ska vi gissa på knappt halva priset? Men som vanligt är det alltid tillgång och efterfrågan som fäller det avgörande utslaget...

Ursprungligen av frazze:

Ska vi gissa på knappt halva priset? Men som vanligt är det alltid tillgång och efterfrågan som fäller det avgörande utslaget...

Jag tror också på runt 5000-5500kr. Har en till salu just nu

Personligen tyckte jag, kanske av förklarliga skäl, att den "gamla" Air var mycket mer attraktiv innan man hade något att jämföra med.
Har jobbat med både den gamla och den nya Air:en, och skillnaden i byggkvalité är i mina ögon riktigt stor, vilket gör att jag inte längre är intresserad av en gammal Air.

Bara min åsikt, men så upplever jag det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-07 15:24

skulle gissa på över 6000

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2011-03-07 20:22

jag tror du får vara glad om du får 6000 för en rev A icke SSD, har du SSD kanske du får en tusenlapp eller två till om du bytt batteriet också, för de är 3 år gamla nu och det är dags att byta batteri nu om det inte redan är gjort.

Enligt Mac2Sell så tycker de att 6350:- är en rimlig prislapp. (Tog mig friheten att påstå att det var 2Gb i RAM-minne).

Hm...kanske dags att göra sig av med sin Macbook Air då innan man inte får något alls för den. 13" 1.86GHz Core2Duo 2gb med 128GB SSD. 91% enligt Coconut.
7000 kronor?

1
Bevaka tråden