Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket RAM har du i din Mac Pro?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om vi gör en omröstning varje halvår/år så kan vi se hur saker förändras. Känns just nu som att många tar steget till 8GB RAM på bärbara sidan - undrar hur mycket Mac Pro gänget kör med?

Nu kör vi en omröstning om hur mycket RAM du har!

(kommentera gärna när du uppgraderade senast...)

Jag har två Mac Pro:

Arbetsdator med 12GB RAM
Hemmaserver med 5GB RAM (6x512MB + 2x1GB)

Har faktiskt använt minnen som "blivit över" när vi uppgraderat våra Xserve...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-03-06 11:04

Bytte till mig en Mac Pro 1,1 för några månader sedan för att jag alltid velat testa om det är en maskin som passar mig. Så bytte upp från 5GB till 9GB för att minnesutrymmet inte skulle vara en showstopper (det är FB-DIMM i denna så de minnena är dyrare än vad minnena till dagens Mac Pro är). Än så länge är jag riktigt nöjd, satte i ett Radeon 5770 (Apple) i den med och den tar allt jag kastar på den hitils vad gäller spel mm

Ursprungligen av Drakfot:

Bytte till mig en Mac Pro 1,1 för några månader sedan för att jag alltid velat testa om det är en maskin som passar mig. Så bytte upp från 5GB till 9GB för att minnesutrymmet inte skulle vara en showstopper (det är FB-DIMM i denna så de minnena är dyrare än vad minnena till dagens Mac Pro är).

FB-DIMM var en riktigt dum idé eftersom dom är så jäkla dyra och strömslukande (upp till 20W per minnesmodul har jag hört).

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-03-06 16:00
Ursprungligen av Björnström:

FB-DIMM var en riktigt dum idé eftersom dom är så jäkla dyra och strömslukande (upp till 20W per minnesmodul har jag hört).

Visst är det så, men det är väl dessvärre den enda typen av minne som passar i en Mac Pro 1,1? På de nyare Mac Pro'na sitter det väl billiga och snabba DDR3-minnen?

Ursprungligen av Wikipedia:

The original Mac Pro's main memory used 667 MHz DDR2 ECC FB-DIMMs; the early 2008 model used 800 MHz ECC DDR2 FB-DIMMS, the current Mac Pro uses 1066 MHz DDR3 ECC DIMMs.

Mac Pro - Wikipedia, the free encyclopedia

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2011-03-06 11:22

Bytte ut 4x1GB till 4x2 nyligen som komplettering till mina befintliga 4x2 så nu har jag 16GB och nu är den färdigpimpad. Mycket nöjd och kommer så vara i flera år framöver. Jag har en MP 3,1 från 2008.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-03-10 15:01

Jag har 7GB i min MacPro 1,1.

Hade i 512Mb*4 ifrån Apple.
Köpte till 2x1GB (Kingston) så jag fick 4GB.

Sedan köpte jag för någon vecka sedan Potahs gamla minnen (4x1GB)

Så nu har jag 6x1GB + 2x512Mb.
(Har 2*512Mb över ifall någon behöver 1GB för en billig peng)

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-10 16:37

26GB! Fick min nya arbetsdator igår och det blev 26GB. 6*4+1+1

  • Oregistrerad
  • 2011-03-11 11:21

Kör 10G i min 2006 burk (inte helt optimalt då jag har 4x512M men det är ju som andra även här påpekat FB och dom är inte helt gratis)
Kör 16G i min 2010 burk (Vilket blev mumma för Vmware, har tom kört ESXi virtuellt för labb hemma)

  • Medlem
  • Gnesta
  • 2011-03-15 18:02

Sitter med 16G i min
Modellidentifierare: MacPro4,1
Processornamn: Quad-Core Intel Xeon
Processorhastighet: 2,26 GHz
Antal processorer: 2
Totalt antal kärnor: 8

Har inte uppgraderat minnet utan köpt ny dator för ett tag sedan

1
Bevaka tråden