Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högtalare/monitorer f väggmontering. Tips?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Söker efter högtalare (ala studiomonitorer) som kan väggmonteras bakom/vid sidan om min 27-tums Imac.
Önskad prisklass, ca 1000-1500 kr styck.

Ska bara användas för avlyssning fr Spotify, ej ljudprod el dyl.

Ngn med tips?!

Bra tips! Gracie mille!

  • Oregistrerad
  • 2011-03-04 16:55

Kan rekommendera dessa Fostex mycket bra ljud och de finns dessutom i olika färger

PM0.4n | Professional Studio Monitor | Fostex

Annars är ju dessa också bra och mycket prisvärda ARGON 7340A hgtalarsystem | Hi-Fi Klubben

Å jag kan rekommendera Hgtalare, Hifi och Hemmabio p Fynda.se om man vill ha bra ljud till rätt pengar.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-04 18:53
Ursprungligen av Jussi1:

Å jag kan rekommendera Hgtalare, Hifi och Hemmabio p Fynda.se om man vill ha bra ljud till rätt pengar.

Fast de säljer knappt några med inbyggda förstärkare. Jag tycker både Fostex och Argon verkigen ger bra ljud för rätt pengar men det finns givetvis många andra bra märken och modeller som också gör det som Alesis 520 t.ex.

Tror det blir ett par Fostex PM0.4

Vad slags kablage behövs för direktkoppl Imac (27') till högtalarna?

  • Oregistrerad
  • 2011-03-04 21:49

En sån här ARGON 5005 Kabel | Hi-Fi Klubben men finns ju såklart både billigare och dyrare.

Ursprungligen av Tabb:

En sån här ARGON 5005 Kabel | Hi-Fi Klubben men finns ju såklart både billigare och dyrare.

Men, det är ju en vanlig 3.5 linjekontakt (fr datorn) och sedan RCA-kontakter i andra änden?
Dras denna mellan dator till ENA högtalaren och sedan får ANDRA högtalaren signal fr den första?

  • Oregistrerad
  • 2011-03-04 22:04
Ursprungligen av Stefan Johansson:

Men, det är ju en vanlig 3.5 linjekontakt (fr datorn) och sedan RCA-kontakter i andra änden?
Dras denna mellan dator till ENA högtalaren och sedan får ANDRA högtalaren signal fr den första?

Nej du särar kabeln och ansluter en RCA kontakt till varje högtalare. I princip alla kablar av denna typ går att sära, men kanske bäst att kolla först för säkerhets skull innan du köper.

Ursprungligen av Tabb:

Nej du särar kabeln och ansluter en RCA kontakt till varje högtalare.

Aha-upplevelse! Förstås är det så, det borde jag ha kunnat räkna ut.
Tack för goda råd!

1
Bevaka tråden