Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet fungerar inte längre på en av datorerna

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena! Min rumskamrat dators internet har slutat att fungera, han har bara Safari installerat så kan inte testa med annan webläsare...

Jag kan surfa som ni ser.:cool:

Inga nya program är installerade...

Han har en MBP 13" med 10.6.6 och Safaris nyaste mjukvara.

Vad är era tips? Starta om stänga av airport ny användare är redan gjort utan resultat

Att du nämner att du kan surfa tolkar jag som att ni använder samma internetuppkoppling. Stämmer det?

Berätta gärna lite mer om hur er uppkoppling, och ert nätverk, ser ut.

Jämför nätverksinställningarna på era datorer, för att se om det finns några skillnader där. T.ex vilka IP-nummer ni får.

Detta är ju förmodligen ett nätverksproblem, inte ett Safariproblem, så jag flyttar tråden.

/Mod

Ja precis, vi har bredband från Bredbandsbolaget.

Kollade med nätverksverktyg på båda och ger samma svar förut slutet på ip adressen

Han är alltså ansluten till nätverket men får inget internet.

haha fan:( Jag frågade om han startat om routern, han sa ja! Tydligen inte för när jag startade om den så fungerade allt för honom

Tack för svaret ändå Jesper!

Edit: Ja det är/var nätverksproblem, har du helt rätt i

Hur tilldelas ni IP-nummer?

Är båda ställda på "DHCP tilldelning av IP-nummer"?

Det är löst, omstart av routern lste det!

  • Oregistrerad
  • 2011-03-04 12:51

Bredbandsbolaget har strulat idag både vanlig telefon och internet. Börjar ångra att jag bytte till BB. De har ickeimponerande service och ibland riktiga idioter i supporten som flera gånger vägrat erkänna att felen berott på BB, trots att det till och med stått att så varit fallet på deras driftsinformationssida!

1
Bevaka tråden