Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aperture 3, Göra header till hemsida

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Tänkte köpa mig Aperture 3 då jag vill göra lite headers till min hemsida.

Vill lägga ihop 2st bilder och sedan text på det.
Precis som överst på denna sida:
http://www.wankelregistret.se/

Är det något Aperture 3 klarar?

Nä, till sånt där använder man Photoshop. Men det finns säkert andra billigare eller gratis alternativ. Photoshop Elements tex (billigare)

Pixelmator brukar ju få lovord. Inte heller så dyrt. Och kolla sedan runt lite på MacUpdate: Download Apple Mac Software & iPhone Software så kanske det dyker upp något annat matnyttigt.

Sedan finns ju Open Source som Gimp som i princip kan göra det som Photoshop kan. Har aldrig använt själv, men misstänker att det har en viss inlärningströskel. Lite nördigt sådär. Men det bör ju vara prisvärt då det är gratis!

Ursprungligen av johan_tanying:

Pixelmator brukar ju få lovord. Inte heller så dyrt. Och kolla sedan runt lite på MacUpdate: Download Apple Mac Software & iPhone Software så kanske det dyker upp något annat matnyttigt.

Sedan finns ju Open Source som Gimp som i princip kan göra det som Photoshop kan. Har aldrig använt själv, men misstänker att det har en viss inlärningströskel. Lite nördigt sådär. Men det bör ju vara prisvärt då det är gratis!

Testar gratisversion nu av pixelmator och funkar kanon.
Får se efter 30dagar men troligtvis köp.

1
Bevaka tråden