Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub Juni

Tråden skapades och har fått 110 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-06-02 07:57

Hörrni!
Vad säger ni om grill-pub på Bergsgatan den 14 eller 21?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-06-02 10:09

Jag (som aldrig varit på någon macpub tidigare) hänger gärna på. Just nu verkar både den 14:e och den 21:e vara ok för min del.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-06-02 13:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av bollman
Hörrni!
Vad säger ni om grill-pub på Bergsgatan den 14 eller 21?

låter trevligt. Båda datumen ok för min del.

Låter som om båda datumen kan funka för min del.

Om jag inte minns fel, så är den 21:e dagen efter midsommarafton. Det händer rätt ofta att jag är mycket trött den dagen så den 14:e låter bäst.

Man kanske skall ta med sig någon gammal mac o grilla, en kolgrillad IIsi smakar kanske riktigt gott

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-06-02 21:36

ska vi ta den fjortonde?

14:e sounds terrific!

  • Medlem
  • 2003-06-04 23:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av Petter M
Man kanske skall ta med sig någon gammal mac o grilla, en kolgrillad IIsi smakar kanske riktigt gott

smakar bäst på en firewire-grill!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
smakar bäst på en firewire-grill!

Är det inte dags att du letar dig ner till en pub för en gångs skull?

  • Medlem
  • 2003-06-05 00:35

jobbar både 14 och 21.

Vädja till Eje så att du får ledigt. Det här är viktiga saker. Eller sjukanmäl dig.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-06-05 10:13

Vad säger ni? Ska vi "offra" en PC under rituella former den 14:e? Jag har nån gammal 486-laptop som bara väntar på att få komma till den sista vilan.
Vi kan ju fylla den med bensin och tutta på nere i hamnen eller nått. Eller varför inte sänka den i hamnbassängen? Eller tuffast: stanna på Øresundsbron och kasta den över räcket!!

Offra kan man ju göra, bara det sker med finess. Men dumpa den i havet tycker jag inte låter som en bra idé. Östersjön mår redan dåligt som det är, och nu tänker jag på miljön, inte att det råkar vara en 486.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-06-05 10:42

Fast det är ju svårt att få någon finess i att lämna in den til återvinning... mer än möjligen miljöaspekterna.
En kul grej vore ju att få den ingjuten i Turning Torso. Fast då skulle jag nog ta en Mac Plus istället. Det hade ju varit rätt ball om de hittade en MacPlus ingjuten i huset när de river det om 150 år eller så

För rätt länge sedan hörde jag uttrycket "bojsänke" om PC.
Riv ut innanmätet (och lämna på elektronikskroten), täta alla hål med silvertejp och häll i betongmix.
Avsluta med att sätta i en ögla innan betongen härdat, sätt fast en kedja i öglan och en boj i kedjan.

Hiva allt i sjön på lämplig plats.

Perfekt för att knyta fast en liten roddbåt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av bollman
Vad säger ni? Ska vi "offra" en PC under rituella former den 14:e? Jag har nån gammal 486-laptop som bara väntar på att få komma till den sista vilan.
Vi kan ju fylla den med bensin och tutta på nere i hamnen eller nått. Eller varför inte sänka den i hamnbassängen? Eller tuffast: stanna på Øresundsbron och kasta den över räcket!!

Underbart! Jag är svag för såväl rituella offer, förstöra Winteldatorer som för att elda! Så vil ELDAR förstås upp den!!!

  • Medlem
  • 2003-06-05 12:37

nu är jag inte med riktigt. Offer är ju för att blidka makterna. Då ska man väl inte ge dem det värsta man kan uppbringa... En grillad G4 dubbelpropp borde garantera vackert väder hela sommaren...

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-06-05 13:58

Fast många kulturer offrar/de ju slagna fiender som en gåva till högre makter som gett dem lycka.

Skönt att ha nästa helg blir lite halabaloo, jobbar denna helg . Lovar att ta med mitt bästa grillhumör. Äkta grillat: Sandigt och bränt på utsidan och rått inuti, ett stort gäng pilsner. Dock har gurran gått ur tiden, nu är det väl iTunes som gäller?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-06-06 20:42

Visst blir det iTunes, och med videokanon på stora väggen!

  • Oregistrerad
  • 2003-06-06 22:20

Om jag får möjlighet så kommer jag
Hoppas jag fått min 12" tills den gången så man slipper känna sig utanför för en gångs skull =).

För mig tror jag att det är OK att komma och gästa den 14e...
Vi kan ju alltid tillverka en symbolisk pc av papp och elda upp (eller spränga upp)

  • Oregistrerad
  • 2003-06-07 16:27

Vi kan ju korsfästa en windows 95 skiva och sätta fyr under till. Bollman som verkar vara lite smyg windows gillare kanske har någon?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ekelund
Bollman som verkar vara lite smyg windows gillare kanske har någon?

Ekelund! skall du skriva kan du väl iaf stava rätt!
Antar att du menar grillare?

  • Oregistrerad
  • 2003-06-07 21:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mac Bettan
Ekelund! skall du skriva kan du väl iaf stava rätt!
Antar att du menar grillare?

HAHAHAHA menade det jag skrev ju, så -1 poäng till han för att köra windows på bärbar. Men +1 för att han kör BeOS på den också slutresultat +/-0.

(Har själv en gång haft hand om BeUserGroupSkåne)

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2003-06-08 00:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av Stig Kjellman
För rätt länge sedan hörde jag uttrycket "bojsänke" om PC.
Riv ut innanmätet (och lämna på elektronikskroten), täta alla hål med silvertejp och häll i betongmix.
Avsluta med att sätta i en ögla innan betongen härdat, sätt fast en kedja i öglan och en boj i kedjan.

Hiva allt i sjön på lämplig plats.

Perfekt för att knyta fast en liten roddbåt.

Kanske det bästa förslag jag någonsin hört!!! Äntligen vet jag vad jag skall ge far i 60-års present.:)

  • Oregistrerad
  • 2003-06-09 23:51

Är det hos dig Bollman eller? Egen grill för oss vegeterianer eller? Så vi slipper kött på våra fina små soja korvar ?
Någon som samlar in pengar till att köpa grillkol eller liknande, eller är någon rik och sponsrar(Kanske Björnström?)

Krossa Scan, bli vegan!(Fast jag är vegeterian )

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ekelund
Är det hos dig Bollman eller? Egen grill för oss vegeterianer eller? Så vi slipper kött på våra fina små soja korvar ?
Någon som samlar in pengar till att köpa grillkol eller liknande, eller är någon rik och sponsrar(Kanske Björnström?)

Krossa Scan, bli vegan!(Fast jag är vegeterian )

Ja! Viktigt! Kommer jag, ekelund och Olof är vi åtminstone tre vegetarianer, och följer respektivar med blir det minst fem... Så en egen grill, det vill vi ha!

Kanske en tredje grill att grilla wintelrelaterade attiraljer på?

Vi kanske kan slå oss ihop om en engångsgrill så slipper vi garranterat få barbarernas köttsafter på vår mat.

Citat:

Skrevs ursprungligen av ohennig
Vi kanske kan slå oss ihop om en engångsgrill så slipper vi garranterat få barbarernas köttsafter på vår mat.

Det är ju en idé... Engångsgrillarna har ju fått usel kritik i tester eftersom det tar en timme att få en flintastek klar, men för våra mer civiliserade vegetariska behov lär de ju räcka långt!

Bevaka tråden