Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 10.2 ute nu.

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken, finns i Software Update.

• Sync with your iPhone, iPad, or iPod touch with iOS 4.3.

• Improved Home Sharing. Browse and play from your iTunes libraries with Home Sharing on any iPhone, iPad, or iPod touch with iOS 4.3.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-03-02 22:56

Färgen är tillbaka på ikonerna i inställningar

  • Avstängd
  • 2011-03-02 23:56
Ursprungligen av JesperA:

Färgen är tillbaka på ikonerna i inställningar

Var då?

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-03-03 00:03
Ursprungligen av LaHe:

Var då?

Precis där jag sa.

  • Avstängd
  • 2011-03-03 00:06
Ursprungligen av JesperA:

Precis där jag sa.

Jo, jag titta igenom inställningar, men hitta inget om iconfärg så lite mer specificerat vore tacksamt

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-03-03 00:15
Ursprungligen av LaHe:

Jo, jag titta igenom inställningar, men hitta inget om iconfärg så lite mer specificerat vore tacksamt

Jaha du menar så, alltså det finns ingen inställning för ikonfärg, alltså det jag menade var att själva ikonerna i inställningsrutan är numera i färg igen

  • Avstängd
  • 2011-03-03 00:19
Ursprungligen av JesperA:

Jaha du menar så, alltså det finns ingen inställning för ikonfärg, alltså det jag menade var att själva ikonerna i inställningsrutan är numera i färg igen

Ah, haha, jag som trodde och hoppades det var iconerna på sidebaren
Lite synd för jag gillade den gamla iTunes med färg bättre

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-03-03 09:18
Ursprungligen av LaHe:

Ah, haha, jag som trodde och hoppades det var iconerna på sidebaren
Lite synd för jag gillade den gamla iTunes med färg bättre

Det finns ju en resourcefil att ladda ner så du får tillbaka färgerna. Hittade länken genom MacWorld, sök på Uppdatera iTunes 10, eller något sådant.
Jag kan maila dej filen om du inte hittar den.

  • Avstängd
  • 2011-03-03 11:04
Ursprungligen av kenjon:

Det finns ju en resourcefil att ladda ner så du får tillbaka färgerna. Hittade länken genom MacWorld, sök på Uppdatera iTunes 10, eller något sådant.
Jag kan maila dej filen om du inte hittar den.

Tack!
Jag vet, gjorde det på första nya versionen men tckte det inye blev bra, för det var nått som inte stämde, men kokker inte ihåg vad nu...
Tycker nog allt att man borde kunnat få välja själv i inst. Har ju vant mig med de nya men still... gillade färgen bättre, om du förstår ved jag menar

Ursprungligen av JesperA:

Färgen är tillbaka på ikonerna i inställningar

Tyckte väl att något var annorlunda! Men dom borde ju faktiskt byta ut ikonen för enheter till en iPhone 4

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-03-02 22:59
Ursprungligen av Capeman:

• Improved Home Sharing. Browse and play from your iTunes libraries with Home Sharing on any iPhone, iPad, or iPod touch with iOS 4.3.

Gör man inte redan det med Remote-appen?

Ursprungligen av urkan:

Gör man inte redan det med Remote-appen?

Nej, Remoteappen styr bara iTunes på datorn, inget annat. Det nya med 4.3 är ju att du kan spela upp musiken du har i ditt iTunesbibliotek direkt i din iPhone/iPod Touch/iPad.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-03-02 23:03
Ursprungligen av urkan:

Gör man inte redan det med Remote-appen?

Nope, man styr sin dator eller whatever med remote appen, detta nya är att man skall kunna spela upp saker på iPrylen istället, tex om ett album ligger i ditt iTunes bibliotek på datorn så kan du streama den till din iPryl utan att du först måste synka den.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-03-02 23:06

Så var det ja... för länge sen jag använde den

Fortfarande inget FLAC-stöd, då glömmer vi den ett tag till...

Ursprungligen av carpelux:

Fortfarande inget FLAC-stöd, då glömmer vi den ett tag till...

Då kommer du nog att få glömma iTunes ett bra tag framöver också. Apple har väl aldrig varit kända för att lägga in stöd för öppna format.

Men du..? Vad är det för fel på Apple Lossless?

Är det någon som märkt att cpu-användningen i 10.2 är mindre än förut? Ligger på 3,5% nu mot tidigare 11%

  • Medlem
  • Göteborg, Sweden, Sweden
  • 2011-03-06 12:00

Någon som fått Home Sharing att fungera? Ser inte mitt iTunes (10.2) bibliotek fån min iMac i min iPhone 4 iOS 4.3 GM. Har slagit på "Share my lib" och loggat in med mit Apple ID på både miniMac och min IPhone. Antar man ska använda iPod Player i sin iPhone?

-- Daniel

Ursprungligen av daniel4632:

Någon som fått Home Sharing att fungera? Ser inte mitt iTunes (10.2) bibliotek fån min iMac i min iPhone 4 iOS 4.3 GM. Har slagit på "Share my lib" och loggat in med mit Apple ID på både miniMac och min IPhone. Antar man ska använda iPod Player i sin iPhone?

-- Daniel

Funkar fint här från min mini till min Air. I iPod-delen av din iPhone ligger det utdelade biblioteket i More.

  • Medlem
  • Göteborg, Sweden, Sweden
  • 2011-03-06 12:17
Ursprungligen av Capeman:

Funkar fint här från min mini till min Air. I iPod-delen av din iPhone ligger det utdelade biblioteket i More.

Fick igång det. Verkar varit brandväggen i min iMac som spökade. Startade om den. Sen kom Shared upp under More precis som du skriver...

1
Bevaka tråden