Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tog ut mitt USB minne felaktigt!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Är en ny Mac-använade och gjorde nog ett vanligt pc-användare

Tog ut mitt USB minen felaktigt, dvs utan att dra den till papperskorgen.
HAr provat att starta om datorn etc, men när jag stoppar i USb minent så läser datorn in den först, allt frid och fröjd.. men så mitt under överföringen så säger den varje gång:

' du matade inte ut korrekt..etc.. ' och så stoppas all bildöverföring o kopiering samt USB ikonen från skrivbordet försvinner.

Hur kan jag fixa till detta?
USB stickan funkar på på andra datorer (både PC o Mac)

Tacksam för all hjälp!

Med vänlig hälsning
Hanna Karlsson

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2011-03-02 19:28

Testat något annat usbminne? Låter nästan som problem med ström eller dataöverföringen. När du startar om den stäng den helt och vänta 10sek, en vanlig omstart stänger nödvändigtvis inte av kretsarna.

Har du för mycket inkopplat på samma USB-kedja? Då kan man få problem, främst när man skriver till ett minne.

En del minnen är av skitdålig kvalité och kan strula på Mac.

Har själv ett minne i trä jag fick vid ett besök på ett företg. Jättefint.
Funkar gördåligt i Macen och ballar ur helt i bilstereon...

Skaffa ett nytt minne, köp ngt av lite bättre märke (SanDisk, LaCie etc, det finns dussintals)

Om du är i köptankar kan det vara värt att kolla denna tråd: http://www.99.se/harddiskar-lagringsmedia/279623-test-skrivhastighet-pa-usb-minnen.html

Spara ner innehållet på en annan dator där det funkar. Formatera sedan om minnet och se om det hjälper.

Tusen tack för alla svar och tips!

Ja, det var fel på USB minnet som var en reklamgrej från jobbet!

//Hanna

1
Bevaka tråden