Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Största minnet till P800?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kollade lite minnen på Dustin. Jag såg att den största storleken på ett MemoryStick Duo är 128 MB. Ett sånt kort kostar 995 kr inkl moms. Någon som vet om större kort är på gång, exempelvis 256MB? Förresten, finns det någon gräns för hur stora minnen P800:an klarar?

Kolla på sonyericsson.com/support

prova solution finder (tror jag den heter)
skriv in din fråga, (tips från kompis)

Funkade det? fick du svar på din fråga?
Jag måste gå och testa själv

Just nu är 128 det största som finns, tror inte att Sony har presenterat några större minnen. (än)

  • Oregistrerad
  • 2003-06-08 12:04

Det kommer inte att komma större än 128Mb. MemoryStick Duo är precis samma sak som MemoryStick fast med ett mindre fysiskt format. MemoryStick är max 128Mb. Begränsningar i formatet.

Senast redigerat 2003-06-08 12:49
  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-06-08 12:26

Synd att Ericsson gick ifrån standardminnen (MMC/SD) och började använda Sonys knasformat. Har varit väldigt sugen på att köpa en P800, men kommer inte att göra det pga knasminnet. Jag vill inte ha ett till format, det räcker med CF och MMC för mig. Så har inte Sony Ericsson bytt till SD/MMC när jag köper ny telefon så blir det nog Nokia för mig istället.

MMC/SD har väl dessutom stöd för upp till 1Gig(?), vara 512Mb finns idag.

Citat:

Skrevs ursprungligen av iBjorn
Synd att Ericsson gick ifrån standardminnen (MMC/SD) och började använda Sonys knasformat. Har varit väldigt sugen på att köpa en P800, men kommer inte att göra det pga knasminnet. Jag vill inte ha ett till format, det räcker med CF och MMC för mig. Så har inte Sony Ericsson bytt till SD/MMC när jag köper ny telefon så blir det nog Nokia för mig istället.

MMC/SD har väl dessutom stöd för upp till 1Gig(?), vara 512Mb finns idag.

Japp, idag finns SD-minnen på 512MB. SD-minnena är ju ungefär lika stora som ett SIM-kort. Synd att de inte funkar i P800:an.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Stefan Wallström
Det kommer inte att komma större än 128Mb. MemoryStick Duo är precis samma sak som MemoryStick fast med ett mindre fysiskt format. MemoryStick är max 128Mb. Begränsningar i formatet.

Det finns dock MemoryStick på 256 MB genom att de använder 2x128MB på samma kort.
Sedan finns MemoryStick Pro på upp till 1 GB.

Citat:

Skrevs ursprungligen av iBjorn
Jag vill inte ha ett till format, det räcker med CF och MMC för mig. Så har inte Sony Ericsson bytt till SD/MMC när jag köper ny telefon så blir det nog Nokia för mig istället.

Nokias telefoner tar ju bara MMC så du kan inte ha större än 128MB-kort. Samma begränsning som för MSduo-korten till p800.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-06-08 22:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av Petter M
Nokias telefoner tar ju bara MMC så du kan inte ha större än 128MB-kort. Samma begränsning som för MSduo-korten till p800.

Sant, men det jag mest opponerar mig mot är att fabrikanterna inte kan ena sig om en standard. Har man minnesplatsen som ett sätt att bygga ut internminnet så spelar det ingen större roll. Men använder man minnena som flyttbara skivor för att flytta filer mellan olika prylar så är bristen på standard väldigt irriterande.

SD har(hade?) god chans att etablera sig som standard, det är dessutom bakåtkompatibelt med MMC. Men Sony ska tvunget köra sitt eget race, att dom dessutom vill ha 3 varianter på sitt eget race som inte ens är kompatibla sinsemellan gör saken ännu värre.

Nu senast var det några kameratillverkare som tyckte det vore kul med ett till format så dom uppfann xD...suck

  • Oregistrerad
  • 2003-06-08 23:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av Petter M
Det finns dock MemoryStick på 256 MB genom att de använder 2x128MB på samma kort.
Sedan finns MemoryStick Pro på upp till 1 GB.

2x128Mb, "MemoryStick Select", är 2st 128Mb MemoryStick i en. Du väljer vilken 128-megare som ska vara aktiv med en switch. Marginellt bättre än att ha 2st 128-megare alltså.
MemoryStick Pro är ett helt nytt format och funkar inte i MemoryStick-läsare.

Citat:

Skrevs ursprungligen av iBjorn
Men Sony ska tvunget köra sitt eget race, att dom dessutom vill ha 3 varianter på sitt eget race som inte ens är kompatibla sinsemellan gör saken ännu värre.

Nu senast var det några kameratillverkare som tyckte det vore kul med ett till format så dom uppfann xD...suck

Håller med. En himla röra. Snart har väl multi-kortläsarna 10-15 olika slots.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Stefan Wallström
Du väljer vilken 128-megare som ska vara aktiv med en switch. Marginellt bättre än att ha 2st 128-megare alltså.

Du slipper bära på två olika kort i alla fall. Lättare att hålla reda på

  • Oregistrerad
  • 2003-06-09 16:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av Petter M
Du slipper bära på två olika kort i alla fall. Lättare att hålla reda på

Du slipper bra saker också. Som att kunna tanka upp nya mp3-or till det ena kortet under tiden du använder det andra

Hur stor är det INTERNA minnet i P800? Sen undrar jag också hur stort MemoryStick-kortet är, som följer med telefonen från början.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-10 09:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av grand_master
Hur stor är det INTERNA minnet i P800? Sen undrar jag också hur stort MemoryStick-kortet är, som följer med telefonen från början.

Internminnet är 16 MB, varav man kan använda 12 till egna filer.

Medföljande MSd är 16 MB.

Kolla http://www.sonyericsson.com/P800/main.htm! Klicka på facts & figures.

1
Bevaka tråden