Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Safari och Gmail

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För några dagar sedan kraschade min email, bara mitt gmailkonto som jag kör via IMAP i Mail. Efter inläsning av 15500 emails, I förrgår dök en sökresultat lista helt plötsligt upp i Google under safari som meddelade resultaten på koreanska, mitt konto hade också ställt om till koreanskt språk i Googles webbaserade mail. Idag, helt plötsligt, ställs min "default" säkmotor i safari om till Bing. Datorn (MBP 2.66 i7) har under de senaste veckorna haft ett tydligt "lagg". Bokstäverna medan jag skriver här släpar efter, kommer ibland en sekund eller så efter i en snabb följd. Datorn är slö, att öppna apps är slött, att köra Safari är ibland olidligt långsamt även om bara "Launchbar " och mail är öppna (jag har förvisso bara 4 Gb RAM men få "extras". Om jag kollar i "activity monitor" verkar allt normalt, kan inte hitta processer som jag inte kan härleda till det normala eller i alla fall googla. Finns det ngn förklaring? Kan ngn peka mig till en logg som man kan avläsa för att få förklaringar? Jag skulle vara mycket tacksam för vilken som helst hjälp!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-02-28 19:36

Google har har lite problem med Gmail just nu. http://www.idg.se/2.1085/1.370944/stort-haveri-pa-googles-gmail

Och helt klart har du fått virus, du är först. Grattis.

Jag hade ringt Apple! Återkom gärna och berätta vad de sagt!

  • Oregistrerad
  • 2011-02-28 19:52
Ursprungligen av creability:

Jag skulle vara mycket tacksam för vilken som helst hjälp!

Google har som sagt haft problem men vad gäller de andra problemen så är antagligen din hårddisk proppfull har du provat att slänga en massa onödigt från disken och Zappat pram (sök zap pram osx på Google)

Nej, inte en knökfull disk. Kör en strikt "minimum 15% buffert" på den, sen laddar jag över till annat. Ganska många "page outs" iofs, men inte så mycket att jag borde känna av det lagg jag har nu. Kört "Sophus" över hela disken nu med nylig uppdatering, inga virus. Jag blir inte klok på det här för jag har kört samma konstellation länge och det har funkat toppen. Jag är verkligen undrande, jag brukar kunna hitta den här typen av fel själv men här går jag bet. OK, ska genast zappa PRAM, får se vad det ger men jag är inte hoppfull. Ger det ngt skriver jag här inom en timme. Tack hittills!

Förresten visste jag om Google problemet, jag bara vägrade tro att jag var en av de "0,08%" som drabbats. Spelar på lotto imorgon...

  • Oregistrerad
  • 2011-03-01 01:56
Ursprungligen av creability:

Nej, inte en knökfull disk. Kör en strikt "minimum 15% buffert" på den, sen laddar jag över till annat. Ganska många "page outs" iofs, men inte så mycket att jag borde känna av det lagg jag har nu.

Det är lätt att lura sig själv att 15% ledigt utrymme räcker men har man datorn igång länge så äts det lediga utrymmet upp av swap och cachefiler vilket kan leda tlll de problem du drabbats av.

1
Bevaka tråden