Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pages, fel storlek på styckenumrering

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter med ett problem jag stött på förut, att styckenumrering görs med mindre stil än texten. Här är ett exempel:

Första ettan, lite mindre, är som Pages vill ha det, den andra, större, följer texten. Och så verkar det bli hela tiden, i alla fall med mallen från den här konferensen. Förra gången löste jag det genom att radera alla styckenummer och lägga in dem "för hand". Inte bra! Ser lite klantigt ut.

Så hur styr jag stilen för numreringen? Eller är det en bugg som folk bara lever med?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-02-28 20:21

Du menar "med mallen från den här konferensen" såsom "med Word-mallen från den här konferensen"? Om så - det har jag också råkat ut för en gång. Dubbla styckenumreringar helt enkelt. Första gången fixade jag det manuellt (för jag hade inte tid att google reda på rätt svar), men bestämde mig för att göra det rätt nästa gång. Och jag väntar fortfarande på nästa gång... I allafall för min egen del.

Japp, det är en MSWord-mall.

Men problemet är alltså inte att numreringen är dubbel, det är lätt fixat, utan att storleken är fel.

1
Bevaka tråden