Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples event 2 mars - vad kommer vi att få se?

Tråden skapades och har fått 192 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-28 09:51

Vad tror ni att vi kommer att få se på onsdag?
Personligen tror jag..

Vad vi kommer att få se:
uppdaterad iPad (1.5/2/whatever)
iOS 4.3
uppdaterat MobilMe

men med tanke på den kaxiga inbjudan "Come see what 2011 will be the year of" så tror jag nog att Apple kommer visa upp iOS 5.0.

Vi inte kommer att få se:
Steve Jobs

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-02-28 09:55

Kommer vi att kunna se eventet live på nåt sätt?

Ursprungligen av Vassius:

Kommer vi att kunna se eventet live på nåt sätt?

Watch Apple iPad 2 March 2 Keynote Event Live Online | Watch iPad 2 Event Live Online

Om inte apple själva sänder det så har du flera länkar på den sidan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-02 12:20
Ursprungligen av citronsyra:

Watch Apple iPad 2 March 2 Keynote Event Live Online | Watch iPad 2 Event Live Online

Om inte apple själva sänder det så har du flera länkar på den sidan.

Om inte Apple själva streamar video så tror jag inte att deltagarna får tillstånd att göra det. Däremot kommer de länkade sajterna säkert att köra livebloggar då de flesta av dem är på plats.

Ursprungligen av xtrem:

Om inte Apple själva streamar video så tror jag inte att deltagarna får tillstånd att göra det. Däremot kommer de länkade sajterna säkert att köra livebloggar då de flesta av dem är på plats.

Haha, för det har ju stoppat folk från att streama ut i smyg tidigare?

Senast redigerat 2011-03-02 14:29
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-28 10:11

Om det sänds live så är det nog Apple som gör det, annars får man nöja sig med de stora bloggarna/siterna

Frågan är, vad kommer nya Ipaden heta?
Ipads som 3Gs?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-02-28 14:18
Ursprungligen av PeeMaN:

Frågan är, vad kommer nya Ipaden heta?
Ipads som 3Gs?

iPad 2 är min gissning.

  • Oregistrerad
  • 2011-02-28 14:21
Ursprungligen av joakimo:

iPad 2 är min gissning.

iPad Pro kanske så kan de fortfarande sälja de äldre modellerna till de som inte behöver "profeatures"

  • Medlem
  • 2011-03-01 23:21
Ursprungligen av joakimo:

iPad 2 är min gissning.

ipad² tillochmed?

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-02-28 14:42

Jag gissar på att iPad bara fortsätter att heta iPad utan något tillägg. Bara specarna kommer att ändras.

Vi kommer nog att få se förhandsvisning på kommande funktioner i iOS 5 som xtrem skriver samt senaste iOS 4.3 som kommer att släppas innan 5.0 (eftersom 5an kommer att släppas sammtidigt som nya generationen iPads och ev iPhones dyker upp på marknaden).

Apple kommer förmodligen också att presentera nya MobileMe som enligt rykten kommer att bli gratis samt använda någon dropbox liknande tjänst. (Därav deras stora nya datacenter som kommer att tas i bruk i och med detta).

Skulle gissa att man får någon GB gratis samt att man kan köpa till en "Pro" version med mer plats för några pengar i månaden eller om året.

Observera att detta bara är mina GISSNINGAR.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-02-28 16:00
Ursprungligen av kainen:

Jag gissar på att iPad bara fortsätter att heta iPad utan något tillägg. Bara specarna kommer att ändras.

Vi kommer nog att få se förhandsvisning på kommande funktioner i iOS 5 som xtrem skriver samt senaste iOS 4.3 som kommer att släppas innan 5.0 (eftersom 5an kommer att släppas sammtidigt som nya generationen iPads och ev iPhones dyker upp på marknaden).

Apple kommer förmodligen också att presentera nya MobileMe som enligt rykten kommer att bli gratis samt använda någon dropbox liknande tjänst. (Därav deras stora nya datacenter som kommer att tas i bruk i och med detta).

Skulle gissa att man får någon GB gratis samt att man kan köpa till en "Pro" version med mer plats för några pengar i månaden eller om året.

Observera att detta bara är mina GISSNINGAR.

Gissningarna om MobileME hoppas jag lite extra på. Samtidigt känns det som om man hört liknande rykten några gånger nu.

Dom kommer att presentera att deras iDisk-servrar nu kommer att kopplas till ett bredbandsuttag - kanske t.o.m. fiber - och att dom nu skrotar dom gamla Motorola v90 56K modemen som idag kranar all trafik mellan iDisk och MobileMe-kund. Goda nyheter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-28 17:55
Ursprungligen av Zimmerman:

Dom kommer att presentera att deras iDisk-servrar nu kommer att kopplas till ett bredbandsuttag - kanske t.o.m. fiber - och att dom nu skrotar dom gamla Motorola v90 56K modemen som idag kranar all trafik mellan iDisk och MobileMe-kund. Goda nyheter.

Va? Du ska alltid överdriva, kommer inte att hända.

Jag tror som alla andra:
iPad 2
iOS 4.3
iOS 5 DP
Uppgraderingar på MobileMe.
iWork '11

Senast redigerat 2011-02-28 18:32
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-02-28 20:24

Jag håller tummarna på en iWork uppdatering, men känns inte så jättetroligt.
Främst med tanke på att dom vill lägga allt krut på iPad och iOS.

Tycker nog iLife känns troligare isåfall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-28 21:26
Ursprungligen av PeeMaN:

Tycker nog iLife känns troligare isåfall.

Vad skulle den uppdateringen innehålla som var tillräckligt stort för att ta med på ett event?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2011-02-28 22:25

Såg precis att jag har en framtida insättning på mitt konto den 2/3. På 501,44 kr. Jag betalade mitt MobileMe i januari, kan detta vara en återbetalning från Apple feftersom MobileMe kommer att vara gratis!? Kan inte hitta någon annan förklaring till denna framtida insättning.

Ursprungligen av abbebus:

Såg precis att jag har en framtida insättning på mitt konto den 2/3. På 501,44 kr. Jag betalade mitt MobileMe i januari, kan detta vara en återbetalning från Apple feftersom MobileMe kommer att vara gratis!? Kan inte hitta någon annan förklaring till denna framtida insättning.

Det känns tveksamt. Mitt MobileMe drogs den 25/2, inga framtida insättningar hos mig.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-03-02 18:20
Ursprungligen av Capeman:

Det känns tveksamt. Mitt MobileMe drogs den 25/2, inga framtida insättningar hos mig.

Betalade nog ungf. samtidigt som dig och ser inga framtida insättningar heller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-28 23:01
Ursprungligen av acke:

Vad skulle den uppdateringen innehålla som var tillräckligt stort för att ta med på ett event?

Jag hoppas verkligen på en iLife touch. I princip samma möjligheter som på Mac, men i botten anpassad för touch-interface.

Att man gör samma sak för iLife som man gjorde med Pages, Numbers och Keynote.

Detta skulle öka mjukvarugapet till Android-plattor betydligt. Där finns inget som motsvarar iPhoto, Garageband eller iMovie. Och det kommer förmodligen att dröja innan vi ser något sådant där.

Men detta är bara mina egna önskemål, jag har inte hört några rykten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-01 11:30
Ursprungligen av pesc:

Jag hoppas verkligen på en iLife touch. I princip samma möjligheter som på Mac, men i botten anpassad för touch-interface.

Att man gör samma sak för iLife som man gjorde med Pages, Numbers och Keynote.

Detta skulle öka mjukvarugapet till Android-plattor betydligt. Där finns inget som motsvarar iPhoto, Garageband eller iMovie. Och det kommer förmodligen att dröja innan vi ser något sådant där.

Men detta är bara mina egna önskemål, jag har inte hört några rykten.

Hmm.
iMovie finns redan, även om inte i samma kaliber som sin Mac-motsvarighet. Kanske en rejäl uppgradering.
Garageband, kanske en förenklad version. Undrar hur mycket audioarbete A4-processorn klarar av?
iPhoto, tror att de då istället kommer att uppgradera den inbyggda bildhanteringen i iOS, något som verkligen behövs.
iWeb, verkar hamnat på Apple's shitlist tillsammans med iDVD som också av andra anledningar aldrig kommer komma till iOS.

Video är tyngre än ljud, så det är nog inte där skon klämmer när det gäller Garageband i en iPhone. Jag har en app som heter FourTrack - en fyrakanals inspelningsstudio :-D. Funkar finemang. Men Garageband är ju mera än en inspelare - det är ju en hel orkester också och det är där det faller; jag har också en massa apps som är gitarrer, orglar, pianon, syntar och…tja…det går ju inte att spela på - vi Homo Sapiens har för stora händer helt enkelt. Det är bara leksaks-latjolajban-grejer. :-). Kul. Och det är klart; att spela in tar lite CPU men mjukvaruinstrument knäcker ibland 8-proppars MacPro's :-D. Men jag tror det största problemet är våra händers storlek och att man bara rymmer en - max två - oktaver. På iPad är det bättre så klart.
Efterfrågan på en app typ garageband är nog inte heller så stor. Att filma snuttar och lägga upp på YouTube är ju allmoge, men hur många gör musik?

iPhoto för iOS? På en iPad kan det ju funka. Men CPU'n klarra ju knappas högupplöst och RAW. Och det är nog tungt med detta ständiga realtidsrenderande av thumbs/previews - fet trafik mellan RAM och disk - non destruktive editing. Nej, det går nog inte. Själva databashanteringen i iPhotok an man ju köra…och den finns ju redan rudimentärt (Bilder-appen) och som du säger; dom utvecklar nog den…kanske man kan göra mera…typ nya album, smarta album, etc. Så att man kan pilla med tråkigt sorteringsarbete på resan. Allt synkas ju sedan med iPhoto så klart. (med iPhoto menar jag också Aperture som jag kör).

iWeb skulle man kunna fixa till för iPhone/iPad. Det skulle fylla en funktion. iWeb är ju så sanslöst enkelt att jobba med och att snabbt uppdatera en sajts innehåll. Man kan inte göra det enklare att underhålla sajter än iWeb. Där går gränsen. iWeb är ett av Apples pärlor, jag har själv sett männsikor som inte fattar ett smack om datorer/internet/webpublicering - lägga upp en egen hemsida efter en halv dag :-D. (första gången behöver dom bara hjälp att konfigurera konton, ftp, etc). Så - att kunna gå in och göra ändringar på sin sajt på bussen på väg till jobbet är ju klockrent (om det inte läggs till tunga bilder/filmer så klart - då är ju inte 3G mycket att ha).
Men - iWeb kommer nog inte för iOS - det faller på att efterfrågan är mycket liten. Och gentligen är det ju bara användbart på en iPad - iPhones är trots allt för små. Men..men…who knows...

Vi får se. Det blir i alla fall en uppgraderad iPad med kamera som jag väntat på (videochat). Denna iPad är den färdiga iPaden - tidigare modeller utan kamera var bara prototyper anser jag.

Ursprungligen av acke:

Hmm.
iMovie finns redan, även om inte i samma kaliber som sin Mac-motsvarighet. Kanske en rejäl uppgradering.
Garageband, kanske en förenklad version. Undrar hur mycket audioarbete A4-processorn klarar av?
iPhoto, tror att de då istället kommer att uppgradera den inbyggda bildhanteringen i iOS, något som verkligen behövs.
iWeb, verkar hamnat på Apple's shitlist tillsammans med iDVD som också av andra anledningar aldrig kommer komma till iOS.

Jag hoppas på något med MobileMe - mitt moln som jag numera inte kan vara utan om jag ska ha ett vettigt flöde i min röriga tillvaro.

Nåt kommer hända med MobileMe på eventet! frågan är hur mycket man får gratis? Jag tror iPad kommer uppdateras lite med en rejäl prissänkning på instegsmodellen, typ 399 eller 449 dollars. iOS 4.3 kommer givetvis också tokladdas under kvällen. Inget mer.

Håller tummarna för vit itelefon!!

Jag satsar på högoddsaren: Ett nytt pippin!

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag satsar på högoddsaren: Ett nytt pippin!

Hehe.. Kan ju inte bli annat än succé..

//Stefan

Inget revolutionerande är min gissning.

Men fortsättning på den portföljen som finns i dag. Inga nya produkt klasser.

Så.. nu har jag satt mina förväntningar

Jag vet vad jag har att göra på hotellrummet imorgon iallafall.

Bevaka tråden