Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iSync 1.1 och Bluetooth 1.2.1

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu alla Sonyericsson - Nokia och Siemens användare mfl. Ta hem senaste versionerna av iSync och Bluetooth. Släpptes idag, och stöder närapå allt !
Tuta och kör
http://www.apple.com/se/isync/
P.S. Även ny version av QuickTime (6.3):D

Senast redigerat 2003-06-03 18:45
  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2003-06-03 22:34

...och som vanligt inget riktigt stöd för P800 i iSync...oj vad förvånad man blir

/iMoz

Citat:

Skrevs ursprungligen av iMoz
[B]...och som vanligt inget riktigt stöd för P800 i iSync...]

Huh? Det ska ju vara stöd för P800 nu?

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2003-06-03 23:09

"riktigt stöd"...
??????:confused:

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2003-06-04 00:16

>
> "riktigt stöd"... ??????
>

jodå, jag kan synka adressboken, men varken ical´s kalender eller todo:s, vilket i mitt fall är det jag saknar mest...
när detta fungerar, då ska jag applådera

/iMoz

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-04 09:24

Kolla längst ner på sidan http://www.apple.com/isync/devices.html

"Coming soon". Det kan ju (med Apples vanliga sätt att räkna tid) innebära ytterligare ett halvår utan ordentligt stöd för P800...
Om Apple vill få mig att tro på Macen som navet i den digitala hubben, så måste de fixa detta snart.

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2003-06-04 23:00
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas
"Coming soon". Det kan ju (med Apples vanliga sätt att räkna tid) innebära ytterligare ett halvår utan ordentligt stöd för P800...
Om Apple vill få mig att tro på Macen som navet i den digitala hubben, så måste de fixa detta snart. [/B]

När iSync för P800 kommer, ja då har väl modellen slutat tillverkats????

Apple & SE! Agera nu!

/iMoz

Rätta mig om jag har fel men har Apple nånsin lovat att man ska släppa fullt stöd för alla mobiler som finns?

Och vad är det som säger att att det är Apples fel att de inte lyckats lösa det än. Det kan ju finnas begränsningar i telefonerna som är svåra för Apple att komma runt. Ni tror inte Apple är minst lika intresserade av att få det att funka som alla användare? Det ligger ju verkligen i deras intresse att det finns stöd för de populäraste telefonerna.

Att Apples påstående att macen är navet i den digitala hubben inte är sant pga att det saknas fullt iSyncstöd för nåns favvotelefon är ju löjligt. Som att det skulle stå och falla på det? Om nu iSync var så viktigt, varför inte på en gång köpa en telefon det fanns stöd för iSync hos?

Hur man än ser på det så är ju Apple mil före allt annat därute vad det gäller funktionaliteten i iSync. Nämn bara 1 program som kan göra något liknande för olika tillverkare, modeller och synkmetoder? Jag lovar att ingen lyckas komma på det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-05 00:02

Jag försöker synka med Nokia 3650 men får bara detta felmeddelande:

|Nokia3650| Kunde inte upprätta anslutning till Nokia3650
Kan inte synkronisera kontakter med Nokia3650: enheten är inte tillgänglig

Någon som vet vad det är för fel?

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2003-06-05 00:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
Rätta mig om jag har fel men har Apple nånsin lovat att man ska släppa fullt stöd för alla mobiler som finns?

> Nej absolut inte, hur skulle de kunna göra det???? Men borde man inte göra det till P800? tycker du inte det själv?

Och vad är det som säger att att det är Apples fel att de inte lyckats lösa det än.

> Som sagt, agera BÅDE SonyE & Apple.

Att Apples påstående att macen är navet i den digitala hubben inte är sant pga att det saknas fullt iSyncstöd för nåns favvotelefon är ju löjligt. Som att det skulle stå och falla på det? Om nu iSync var så viktigt, varför inte på en gång köpa en telefon det fanns stöd för iSync hos?

> Nåns favvo? Kolla vilken telefon som sålts mest, bland de mer avancerade mobilerna....

Hur man än ser på det så är ju Apple mil före allt annat därute vad det gäller funktionaliteten i iSync. Nämn bara 1 program som kan göra något liknande för olika tillverkare, modeller och synkmetoder? Jag lovar att ingen lyckas komma på det.

> Jag håller med om att Apple har suveräna produkter, både hårdvara & mjukvara, därför förvånar det mig varför detta skall vara så besvärligt att fixa?

/iMoz

Citat:

Skrevs ursprungligen av iMoz
> Jag håller med om att Apple har suveräna produkter, både hårdvara & mjukvara, därför förvånar det mig varför detta skall vara så besvärligt att fixa?

En stor anledning till att Apple's produkter fungerar så bra som de gör är just att Apple gör både hårdvaran och mjukvaran.

I det här fallet gör bara Apple mjukvaran medan någon annan gör hårdvaran. Klart att det blir svårare då.

Ciryon

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2003-06-05 00:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
En stor anledning till att Apple's produkter fungerar så bra som de gör är just att Apple gör både hårdvaran och mjukvaran.

I det här fallet gör bara Apple mjukvaran medan någon annan gör hårdvaran. Klart att det blir svårare då.

Ciryon

Absolut är det så...men var det inte så att SE och Apple skulle ha ett ganska nära samarbete?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-05 12:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
Rätta mig om jag har fel men har Apple nånsin lovat att man ska släppa fullt stöd för alla mobiler som finns?

(klipp)

Att Apples påstående att macen är navet i den digitala hubben inte är sant pga att det saknas fullt iSyncstöd för nåns favvotelefon är ju löjligt. Som att det skulle stå och falla på det? Om nu iSync var så viktigt, varför inte på en gång köpa en telefon det fanns stöd för iSync hos?
(klipp)

Nädå, du har inte fel. Apple lovar självklart inget sånt, men däremot säger SE här:
"iSync lets your address books and calendars flow seamlessly from your Mac computer to your mobile phone - and back."
De säger också:
"Sony Ericsson share a commitment with Apple: To make applications easy to use for the consumer. With seamless integration and synchronization between your Mac and your phone, your information remains up-to-date and accessible. In your phone, and in your Mac." Här.

Om du tycker att jag är löjlig när jag vill att världens bästa handdatormobil och världens bästa dator ska funka ihop så får du väl tycka det. För mig är det dock viktigt att kunna synka adressbok och kalender i datorn med en handhållen enhet (telefon/Palm).
Innan jag köpte telefonen fanns inget som antydde att det inte skulle funka, T68:an från samma tillverkare gick ju bra att synka, och jag trodde inte att man skulle ta bort funktionalitet i en nyare modell. Ett antal sidor på SE:s webbplats visade P800 som komminicerade med Mac. T.ex. webbsidorna jag hänvisade till ovan såg ungefär likadana ut då som nu. iSync släpptes i skarp version först efter att jag skaffat telefonen, men Apple antydde att den skulle funka med SE-telefoner.

Som Mac-användare är man bortskämd med att allt bara funkar, och därför har vi höga krav.
Men nu lovar ju faktiskt Apple att det ska komma stöd även för kalendern, så snart ska nog till och med jag bli nöjd, löjlig eller ej...
Längst ner här.

Edit: Kortade citatet, lade in en bild, och förtydligade lite.

Senast redigerat 2003-06-05 16:55

Hmmm... uppdateringen strular...

Blev "lite" ledsen nu... detta kraschade hela mitt system

Jag har en Nokia 3650 och en D-Link Bluetooth-adapter och det har tidigare funkat att föra över bilder en i taget från telefonen till min Powerbook G3(Pismo med OSX 10.2.6, 256 MB, 40 GB) och även föra över v-cards en och en till och från telefonen.

Efter att jag uppdaterat Bluetooth och iSync(funkade utan anmärkningar) försökte jag synca med iSync vilket inte funkade och sen provade jag överföra flera(2st) bilder från mobilen på samma gång vilket tidigare bara gett ett felmeddelande i telefonen. Detta resulterade denna gång i den kraftigaste krasch jag sett i OSX. Det kom upp en ruta över skärmen som förklarade på flera språk att jag var tvungen att trycka på reset-knappen och inte ens musen funkade...

Efter omstart funkar inte Bluetooth(går inte att sätta på även fast den hittar adaptern) alls och flera andra applikationer(Mail, Safari mm) bombar slumpmässigt och i systeminställningar buggar även Nätverk mm och laddar inte som de ska... fält försvinner mm, dvs det verkar riktigt sjukt.

Nu har jag startat om flera gånger och fixat det lilla jag kan(inte mycket) och systemet funkar nu hjälpligt men inte Bluetooth. Har även testat starta från en annan hårddisk med OSX 10.2 och då funkar allt som förut.

Ska jag behöva installera om hela OSX för att få allt att funka igen?
Jag vet inte ens hur man gör det och jag har en hel del inställningar, installationer mm i detta system som jag vill behålla...

Då jag hoppades att få min 3650 och macen att prata så fick man detta istället inte så kul...

Jag är tacksam för all input jag kan få ang detta och kan nån hjälpa mig blir jag mycket glad...

Kolla på denna länk om det kan var till någon nytta för er med Nokia 3650

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93178

ÄR det inte bara att köra software update för er som Blåtand slutat fungera?

Citat:

Skrevs ursprungligen av screwpull
Kolla på denna länk om det kan var till någon nytta för er med Nokia 3650

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93178

Det är möjligt att det var det som ställde till det i början och kanske hjälper det Leijon men jag kommer ju inte så långt nu längre eftersom Blåtand inte går att aktivera längre. Men jag tackar för tipset...

Citat:

ÄR det inte bara att köra software update för er som Blåtand slutat fungera?

Jag hade hoppats på att det skulle vara så enkelt men uppdateraren tror att jag redan har rätt version av Blåtand installerad. Och det skulle vara så trist om jag behövde installera om hela systemet bara för att det ska kännas stabilt igen. Under OS9 visste jag hur jag kunde städa i systemet men i OSX är jag helt "lost"...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-06 11:43

Det funkar varken att lägga till port 3004 eller stänga av brandväggen helt.
Sjukt problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-06 12:05

Stänga av brandväggen funkade fint med min 7650. Har du testat att starta om apparaterna och paira dom på nytt oxå?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-06 12:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av Alfa
Stänga av brandväggen funkade fint med min 7650. Har du testat att starta om apparaterna och paira dom på nytt oxå?

Det kanske man borde gjort...
Jag hinner dock inte nu, får kolla på detta nästa vecka.
Tack för tipset dock!

Efter senaste uppdateringen av blåtand och isync, fungerar det inte att koppla min gamla trotjänare R520 m med datorn längre, är det ett känt problem?, förut flöt allt smidigt.
Vill inte skaffa ny telefon!!

Citat:

Skrevs ursprungligen av iMoz
>
> "riktigt stöd"... ??????
>

jodå, jag kan synka adressboken, men varken ical´s kalender eller todo:s, vilket i mitt fall är det jag saknar mest...
när detta fungerar, då ska jag applådera

/iMoz

Saxat från Mac OS X Hints:
To enable iCal iSyncing with the Sony Ericsson P800 and Nokia 3650, back up then open the file
/Library -> Application Support -> SyncService -> 501 -> SymbianConduitDefaults.plist.

Edit the line that says:
<key>kNSSyncDeviceUseCalendars</key>
<false/>

to be:
<key>kNSSyncDeviceUseCalendars</key>
<true/>

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2003-06-10 21:46
Citat:

Saxat från Mac OS X Hints:
To enable iCal iSyncing with the Sony Ericsson P800 and Nokia 3650, back up then open the file
/Library -> Application Support -> SyncService -> 501 -> SymbianConduitDefaults.plist.

Edit the line that says:
<key>kNSSyncDeviceUseCalendars</key>
<false/>

to be:
<key>kNSSyncDeviceUseCalendars</key>
<true/>

:eek:
Om man nu vågar sig på detta, och det verkligen fungerar...applååååååd

Shit, det fungerade inte..så det är väl en "coming feature" troligtvis, jag håller tillbaka applåden ett tag till

iMoz

Senast redigerat 2003-06-10 22:09
1
Bevaka tråden