Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac 4.2 för Mobil

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-25 14:22

Det ser kanonbra ut, bara att invänta tills den finns att ladda ner. Det blir perfekt att kunna sitta på t-banan och läsa trådar

Kul att appen äntligen är på G! Ser riktigt snyggt ut, jag gillar verkligen att den är brun.

Ursprungligen av ;:

Mobilskinnet kommer täcka även artiklar och annat på sikt men vi har inte kommit så långt ännu.
99mac 4.2.1 kommer nästa fredag...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-25 15:42

Grymt bra jobbat. Kommer bara "dagens inlägg" i en framtida uppdatering kan man fortsätta 99mac-knarka på resande fot.

Ursprungligen av ;:

17 kommentarer? Jag ser bara två?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-02-25 16:01
Ursprungligen av ;:

Vi kanske skulle se det som en hint att gå över med hela forumet till utf-8, även om det nog skulle bli ett hästjobb...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-02-25 16:18
Ursprungligen av ;:

Ser fram emot appen

Ursprungligen av -David-:

Grymt bra jobbat. Kommer bara "dagens inlägg" i en framtida uppdatering kan man fortsätta 99mac-knarka på resande fot.

Saknar oxå "Dagens inlägg". Ser riktigt snyggt ut!!

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-02-25 17:24
Ursprungligen av ;:

Kanske inte rätt ställa att ta upp det egentligen, men eftersom åäö-frågan diskuterades här så...

Varför kör 99.se med iso-8859-1 och inte utf-8?

Ursprungligen av ;:

Min åsikt är att ni gärna får ta bort ramarna runt de olika forum-kategorierna. Annars tycker jag att det är suveränt med den senaste uppdateringen.

Ursprungligen av hugin:
Ursprungligen av ;:

Kanske inte rätt ställa att ta upp det egentligen, men eftersom åäö-frågan diskuterades här så...

Varför kör 99.se med iso-8859-1 och inte utf-8?

Forumet startades 2001...

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-02-26 22:05
Ursprungligen av Björnström:

Forumet startades 2001...

Jojo. Men teckenkodningen är väl ungefär den enda koden som är densamma som 2001? Så vida ni inte har lödit fast teckenkodningen i servern så går det nog att byta.

Jag tyckte ramarna runt forumkategorierna var snygga. Mycket tydligare.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Jag tyckte ramarna runt forumkategorierna var snygga. Mycket tydligare.

Tacka klarabara för dom!

Ps. Jag står på Max Arlanda och skriver detta i vår iPhone app, fungerar fint!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-25 20:27
Ursprungligen av ;:

för att citera en i rosa träningsoverall "ÄNTLIGEN"

  • Administratör
  • Lund
  • 2011-02-25 21:42
Ursprungligen av ;:

Helt underbart, så snyggt det verkar!
Starkt jobbat!!!

Ursprungligen av ;:

Den mobila versionen verkar ha problem m bevakningar, fick ett medd. Om att den funktionen inte stöddes

Ursprungligen av ;:

Sweet!! Det var ett trevligt sätt att utforska forumet, 99 går från klarhet till klarhet!

Ursprungligen av ;:

Efterlängtad nyhet. Bra jobbat!

iPhone app:en är väldigt beroendeframkallande eftersom det hela tiden finns något nytt att läsa om. Tror jag startade den 15 gånger igår och redan 5-6 gånger idag, illa

Ursprungligen av hugin:
Ursprungligen av Björnström:

Forumet startades 2001...

Jojo. Men teckenkodningen är väl ungefär den enda koden som är densamma som 2001? Så vida ni inte har lödit fast teckenkodningen i servern så går det nog att byta.

Jo det är önskvärt men det kräver att vi konverterar databasen till UTF8 och det verkar vara ett litet projekt minst sagt.

Ursprungligen av Björnström:

Jo det är önskvärt men det kräver att vi konverterar databasen till UTF8 och det verkar vara ett litet projekt minst sagt.

Det är inga konstigheter, kika på vbulletin.com/org. Massor med folk som gjort det.

Jag gjorde det själv för något år sen och hade inga problem.

Ursprungligen av keptang:
Ursprungligen av Björnström:

Jo det är önskvärt men det kräver att vi konverterar databasen till UTF8 och det verkar vara ett litet projekt minst sagt.

Det är inga konstigheter, kika på vbulletin.com/org. Massor med folk som gjort det.

Jag gjorde det själv för något år sen och hade inga problem.

Grymt, kanske hör av mig för tips!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-02-27 14:29

Vet inte om ni tänkt göra det redan, eller om det nämnts tidigare, men glöm inte att ta betalt för iPhone-appen. (Ej ironi)

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-27 14:30
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Vad är adressen till den mobila versionen? Fick upp den en gång men gick över till standard när bevakningar inte funkade. Nu vet jag inte hur jag ska komma tillbaks till den mobila versionen för jag får den inte automatiskt

Jag tror inte det går. Du måste ta bort cookies först få att den versionen men prova att gå till den här sidan.

99mac - Senaste nytt från Macvärlden

//Rob

Ursprungligen av ibish:

Vet inte om ni tänkt göra det redan, eller om det nämnts tidigare, men glöm inte att ta betalt för iPhone-appen. (Ej ironi)

iPhone appen kommer vara gratis!

Tack för mobilversionen/skinnet. Efterlängtat!

Jag flyttade ren feedback & frågor hit:
http://www.99.se/feedback/285051-99mac-4-2-feedbacktrad.html

Arbetet med 4.2.1 började för ett par timmar sedan.

1
Bevaka tråden