Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express går inte att installera

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har fått låna en AiportExpress. Försöker installera men det lyckas inte. Fick inte med CD-skivan, behövs den öht?

Har öppnat AirPort-verktyg och försöker därifrån men den hittar inte AirPort-basen.

Min uppsättning är Bredbandsbolaget till den en kabelkopplad D-link-router och sedan trådlöst ut i huset?

Någon som har koll?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-26 18:50

Tryck och håll in reset knappen minst 1 sek. Då ska den återställa och du ska hitta den med Airport verktyget. Du behöver ingen CD om du kör Leopard eller Snow Leopard.

Starta om AirPort-basstationen eller Time Capsule

http://manuals.info.apple.com/en_US/AirPort_Express_Setup_Guide_v4.2.pdf

//Rob

Hej!
Tack för svar.
Har försökt göra mjuk, hård samt fabriksinställning men det funkar ändå inte...

/X

Och du har den kopplad via Ethernet (nätverkskabel)?

CD-skiva har jag aldrig använt när jag installerat dem.

  • Medlem
  • 2011-02-26 23:51

Vid något tillfälle har jag märkt att en AirpoetExpress som jag har återställt (genom att hålla in knappen) först har dykt upp i Airportverktyget när jag startat om Airportverktyg.

Senast redigerat 2011-02-27 15:57

Framgår inte om du anslutit till AE WIFI? Kanske inte behövs, men så har jag varit tvungen att göra för att kunna installera AE.

Ja, den går på wifi.
Ska låna hem en annan enhet eftersom det fortfarande inte fungerar...
Tack för svar.

Har flyttat tråden till rätt forum. "iTunes musik & film" kändes väl inte helt rätt för den här frågan.

/Mod

När du ska konfa den, gör det via Ethernetkabel, har alltid fungerat med mig, koppla en kabel direkt mellan AE och datorn och vänta en stund så ska den dyka upp i Airport verktyg..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-01 11:40

Jag har aldrig behövt Ethernetkabel, det enda jag har gjort är att ha rätat ut ett gem som jag sedan trycker ner i hålet för Reset och medans jag håller nere den där så sätter jag i AE i strömuttaget. Efter ca 5-10 sekunder så släpper jag upp gemet och efter ett tag så dyker den upp i AirPort-verktyg och kan konfigureras.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-03-01 12:25
Ursprungligen av xnation:

Har öppnat AirPort-verktyg och försöker därifrån men den hittar inte AirPort-basen.

Men du hittar den via menyn i Airport-ikonen (i Finder)?

1
Bevaka tråden