Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tänk efter innan ni beställer från Presentonline.se

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill inte slå på stora trumman, och säga "Varning! Varning!". Inte i det här fallet, när det handlar om så pass lite pengar.

Men jag vill ändå upplysa om att PresentOnline.se kanske inte är världens mest seriösa företag.

Företaget driver tre sajter:
- doppresent.se
- leksakeronline.se
- sagoborgen.se

Bakgrund:
- 25/1 beställer min sambo en "personlig sago-CD" (dvs en saga där de lägger in barnets namn ett antal gånger i texten)
- Det ska vara en födelsedagspresent till hennes brorson.
- Utlovad leveranstid är "inom 3 dagar".
- Det händer ingenting. Efter ungefär 1 vecka mejlar hon och undrar vart paketet tagit vägen. Får besked att det skickades direkt efter att beställningen kom in.
- Ytterligare en vecka går. Pojkens födelsedag har passerat. Fortfarande inget paket.
- Nya mail skickas. De beklagar att paketet har kommit bort på posten, och lovar att skicka ett nytt paket. Detta löfte kom 8/2.
- Nu har ytterligare två veckor gått. Fortfarande inget paket.
- De svarar inte längre på min sambos mail.
- Om man ringer så når man bara en telefonsvarare som bryter mitt i meddelandet. Den kommer aldrig fram till "pipet", så det går inte att lämna något meddelande där.

Jag skiter i pengarna - det handlar om så lite. Det är principerna som är viktiga!

Visst är det möjligt att ett paket kan försvinna på posten. Men inte två i rad - det är väl ungefär samma odds som sju rätt på Lotto.

Det som jag reagerar mer på är väl att det inte går att få tag på dom. Dom bör ju svara er på något sätt annat känns det som lurendrejeri!

Jag fick faktiskt ett svar via mail för en liten stund sedan. De påstår att även paket nr 2 har försvunnit på posten, och vill nu prova att skicka ett tredje paket. Vi har svarat att vi ger dem en chans till, men om det inte kommer fram den här gången heller, så vill vi ha pengarna tillbaka.

Jag tror inte att det är lurendrejeri. Jag tror att de har andra problem - kanske något med leverantörerna. Men de vill kanske inte prata om detta, utan skyller på Posten i stället, och kan därmed köpa sig lite extra tid för att få fram leveranserna.

Senast redigerat 2011-02-22 16:15
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2011-02-22 16:11

Kanske är någon på posten som har flera barn/barnbarn med samma namn som din sambos brorson

Säg att du vill ha det skickat med kollinummer eller något så att det går att spåra det. Det är klart att posten KAN ha fumlat bort två paket/brev. Men det känns ju föga troligt!

Ja det lär ju knappast vara Posten som strular till det, dålig ursäkt helt klart.

Två paket kommit bort på posten ...
Man svarar inte på två veckor men så kommer det ett svar direkt efter att du postat här ...
Tänk om man trott på konspirationsteorier!

Hurra! Hurra! Idag kom paketet fram. Tredje gången gillt.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Men inte två i rad - det är väl ungefär samma odds som sju rätt på Lotto.

Kanske inte 7 rätt på lotto men kanske 5, vilket inträffar väldigt ofta!
Har jobbat med post service i ca 6 år (även spel) och är tyvärr van vid att sådant inträffar allt för ofta, men när företaget inte svarar på mail osv kan man ju börja misstänka..

Som dom andra säger, att be om kolli nr är det bästa. En smidig undanflykt för företag är ofta att säga att försändelsen är skickad. Smidigt och enkelt för deras del, men att dela ut just kolli nr är en annan femma:tveksam:

1
Bevaka tråden