Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Android-telefoner från SonyEricsson

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-14 10:20

De presenterades igår i Barcelona.

Xperia Play - spelmobilen, samarbete med Playstation
Xperia Pro - utdragbart tangentbord
Xpera Arc - tunn designtelefon
Xperia Neo - film och kameramobilen

Sony Ericsson - Produkter - Mobiltelefoner

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-02-14 10:29

Så där behöver man tre lurar då, en för att spela, en för att fota/filma och en för att vara trendig? Kanske även en fjärde då om man vill skicka SMS och mail dessutom.

Ursprungligen av MatsOlov:

Så där behöver man tre lurar då, en för att spela, en för att fota/filma och en för att vara trendig? Kanske även en fjärde då om man vill skicka SMS och mail dessutom.

Nej, man köper den man behöver. Hur otroligt det än låter vill inte alla spela på sin mobil. Hur otroligt det än låter vill inte alla ha trendigaste mobilen. Hur otroligt det än låter vill inte alla fota och filma med sin telefon.

Jag tror SE gör helt rätt faktiskt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-02-14 17:08

Ytterligare en för att kunna ringa...?

Spelmobilen ser lovande ut... hoppas den inte floppar som Nokias dito för ca 8-10 år sen...

Jag trodde att jag skulle gilla Arc men inte... Det är något som kändes fel i bildspråket men jag kan inte sätta fingret på det...

  • Medlem
  • 2011-02-14 21:06

Jag har ägt ett X antal mobiler genom åren. Tillslut fann jag min 3G och sedan följde en iPhone 4. Avgörande var kompatibiliteten med Mac. Idag har jag inte en tanke på att byta.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-14 22:07

Är det 1.6 på dessa?

Rätt eller fel är inte allt lätt att säga - det som är rätt för en tillverkare kan vara fel för en annan.

Personligen så föredrar jag Apples strategi - fokusera på en modell istället för att ha många med mer eller mindre konstgjorda skillnader. Jag tror att det är en av anledningarna till att Apples kunder är så nöjda som de är.

Som en sidonot: Jag läste någonstans statistik om hur ofta folk byter mobiler - jag har letat efter denna statistik men hittar den inte. Är det någon som har en länk?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-02-15 07:51

Om man både vill spela och filma, hur har de tänkt då?

Ursprungligen av kenjon:

Om man både vill spela och filma, hur har de tänkt då?

Köp 2 lurar, använd tvillingkort.

Ursprungligen av kenjon:

Om man både vill spela och filma, hur har de tänkt då?

Då har man inget annat val än den på pappret FULL HD filmande samsung galaxy II..?

Jag blev väldigt förvånad att de hade FULL HD inspelning så snart. Kvaliten har jag inte sett än.
ingen HDMI?

Men om Full HD finns i samsung så tycker jag det måste kännas sådär att om ett par månader leverera en redan "gammal" lur i arc, ja praktisk tagit de flesta som vill ha flaggskeppprestanda (puhh lång ord) får vända sig till samsung som det ser ut just nu.

Därför blir det extra spännande vad Iphone 5 kan ha i sommar om Samsung redan har det i sin lansering.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-02-17 21:14

Om jag inte minns fel så har Arc både Full HD-inspelning och HDMI-uttag.

Sony’s award-winning Exmor R™ for mobile sensor with the f/2.4 lens enables the capture of high quality, bright pictures and HD videos even in low light.

Ja arc har HDMI stöd men inte FULL HD, Arc har 720p.

Samsung har Full HD 1080.

Men nu har det visats upp en ny ( dual core) från LG med full HD inspelning och hdmi.

LG P990 kommer i mars.
Optimus 2X LG P990 Mobiltelefoner

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-02-26 18:02

Hoppas sony ericsson har fått någon ordning i leden på mjukvaran till sina nya mobiler. det har enkelt uttryckt varit för jävligt på de senaste xperia x8 , xperia x10 mini mmm..

touchen har funkat dåligt, massa konstigheter, buggar till höger och vänster..... bedrövligt rent ut sakt.

skärpning SE annars är ni snart ute ur leken... tillsammans med Nokia perhaps lol

1
Bevaka tråden