Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bild på iPhone 5 framsida?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-26 13:57
Ursprungligen av ;:

Jag gillar utseendet iaf, men frågan hur det är när man håller den i handen? :/

Ursprungligen av ;:

På den första iPhone så gick skärmen ända ut till kanten (eller ja, till kromlisten, men till kanten av glaset iallafall), och jag har saknat det ända sedan jag tappade den och köpte en iPhone 3G. Så det är för mig väldigt välkommet ifall det stämmer.

Fast helst så skulle jag vilja att skärmstorleken är samma som nu, men att telefonen blir lika liten som den första iPhone.

Ursprungligen av ;:
Ursprungligen av Papperskatt:

...telefonen blir lika liten som den första iPhone.

Vad menar du med "lika liten"? Den första var inte mindre.

Måtten på första iPhone är: 4,5 x 2,4 x 0,46 tum

iPhone 3G och 3GS: 4,5 x 2,4 x 0,48 tum (dvs aningens tjockare, men ingen skillnad alls i höjd och bredd)

iPhone 4: 4,5 x 2,31 x 0,37 tum (dvs den är minst av dem alla)

Källa: EveryMac.com

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad menar du med "lika liten"? Den första var inte mindre.

Måtten på första iPhone är: 4,5 x 2,4 x 0,46 tum

iPhone 3G och 3GS: 4,5 x 2,4 x 0,48 tum (dvs aningens tjockare, men ingen skillnad alls i höjd och bredd)

iPhone 4: 4,5 x 2,31 x 0,37 tum (dvs den är minst av dem alla)

Källa: EveryMac.com

Där ser man, jag hade för mig att den första iPhone var lite mindre än 3G, men det var visst fel. Hur kommer det sig att 3G har sorgkanter på sidorna när inte den första har det, om det inte skiljer något i bredd?

Ursprungligen av Papperskatt:

Där ser man, jag hade för mig att den första iPhone var lite mindre än 3G, men det var visst fel. Hur kommer det sig att 3G har sorgkanter på sidorna när inte den första har det, om det inte skiljer något i bredd?

Kromlisten är bredare på första iPhonen. Den hade dessutom mer avfasad sida i framkant, så glasytan var lite mindre även om själva telefonen var lika bred.

  • Oregistrerad
  • 2011-02-26 15:03

Ser mer ut som iPhone 4" än iPhone 5.

Även om bilden är fejk så visar den nog sanningen. Detta är väntat. Helt logiskt. Alla sorgkanter försvinner så småningom på alla produkter

  • Oregistrerad
  • 2011-02-26 15:29
Ursprungligen av Zimmerman:

Även om bilden är fejk så visar den nog sanningen. Detta är väntat. Helt logiskt. Alla sorgkanter försvinner så småningom på alla produkter

Ja Apple skulle nog helst vilja släppa en Monolit-iPhone en krets med skärm minne högtalare och batteri i ett. Säkert har de en sådan planerad redan men den kan av förklarliga skäl inte släppas än på ett tag.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-02-27 14:57
Ursprungligen av Zimmerman:

Även om bilden är fejk så visar den nog sanningen. Detta är väntat. Helt logiskt. Alla sorgkanter försvinner så småningom på alla produkter

Hoppas inte dom försvinner på iPaden bara. Det skulle resultera i att jag råkar peka på skärmen utan min kännedom. Jag älskar dom tjocka, svarta kanterna på iPad. Perfekt för att vila tummen på nör man håller den i en hand.

1
Bevaka tråden